Iranian Agriculture News Agency

دانش‌آموزان دبستانی در نیوزیلند تجربه کردند؛

آموزش ریاضی به همراه کار در مزرعه

دانش‌آموزان مدرسه ابتدایی Fernworth نیوزیلند، درمزرعه لبنی، آموزش ریاضی را در دنیای واقعی تجربه کردند.

آموزش ریاضی به همراه کار در مزرعه


دانش‌آموزان مدرسه ابتدایی Fernworth نیوزیلند، درمزرعه لبنی، آموزش ریاضی را در دنیای واقعی تجربه کردند.

به گزارش ایانا از وب‌سایت stuff ، دانش‌آموزان از باشگاه ریاضی مدرسه Fernworth ، در اینورکارگیل ( Invercargill : مکانی که مدرسه در آن قرار دارد)، به مزرعه لبنیاتی بریستول گراو ( Bristol Grove Dairies )، در Grove Bush (روستایی در منطقه جنوبی نیوزیلند)، رفتند و در مورد چگونگی استفاده ریاضی توسط کشاورزان در کسب و کارشان، مطالبی آموختند.

سفر از سوی School Kit (مکانی برای به‌روزرسانی مسائل آموزشی) و DairyNZ (مرکز تحقیقاتی لبنی) برنامه‌ریزی شده بود.

کارلا وردر Carla Werder ، معلم ریاضی گفت: "پنج تن از 22 دانش‌آموز، هرگز اینورکارگیل را ترک نکرده بودند، این سفر به مزرعه یک فرصت مناسب برای یادگیری ریاضی در خارج از کلاس درس را فراهم کرد."



به گفته وی، ریاضی در اطراف ما وجود دارد و در زندگی دارای ارزش و اهمیت است.

این سفر، فرصتی به کودکان داد تا گاوهایی را که شیر دوشیده بودند ببینند و برآورد کنند چقدر شیر به دست آمده است.

سپس آنها برای جمع‌آوری علف بریده شده به اندازه کافی برای تغذیه یک گاو در یک روز، به رقابت پرداختند.

وردر گفت: "تعامل کودکان افزایش یافت و اعمال ریاضی مختلف را یاد گرفتند."

Paige Jukes ، دانش‌آموز 11 ساله، تا به حال هرگز خارج از اینورکارگیل نرفته بود و این تجربه با آنچه او انتظار داشت، متفاوت بود. وی پیش از آن فکر می‌کرد کشاورزان با دست شیر می‌دوشند در حالی که اکنون دستگاه‌های شیردوشی را دیده بود.



یکی دیگر از بازدیدکننده‌ها، Raydin Stookdale ، دانش‌آموز هشت ساله بود که بسیار مشتاق بود و حالا پس از سفر می‌خواهد یک کشاورز لبنی شود. مزرعه‌ای که دید، بیش از تصور او، یعنی بیش از یک چراگاه یک کلبه و با دو تراکتور بود. همچنین وی، در مورد میزان استفاده روزانه ریاضی توسط کشاورزان تعجب کرده بود.

Suzanne Hanning ، صاحب مزرعه گفت: "با میزبانی از دانش آموزان سعی شد تا درک کودکان شهری در مورد آنچه در مزارع اتفاق می‌افتد، افزایش یابد."

وی افزود: "بین درک شهری در مورد فرآیندهایی که در مزرعه روستایی است و آنچه که واقعاً اتفاق می‌افتد، تفاوت دارد؛ در حالی که این نخستین بار است که مزرعه‌ای میزبان کودکان دبستانی بود."

وی یادآور شد: "برای کودکان شهری، نشان دادن یک مزرعه لبنی مانند باز کردن "یک جهان متفاوت" به روی آن ها است، جایی که آنها درک می‌کنند شیری که مصرف می‌کنند تنها از قفسه سوپرمارکت‌ها نیامده است. هدف ما این است که آنها مطالبی یاد بگیرند و در مورد مواد غذایی که استفاده می کنند احساس خوشایندتری داشته باشند./


ترجمه: فرحناز سپهری


منبع:

http://www.stuff.co.nz/

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید