Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی خبر داد:

برداشت ۳۵ هزار و ۵۲۳ تن چغندرقند از خراسان جنوبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی گفت: با احتساب عیار قند ۱۶ پیش بینی می شود با برداشت محصول چغندر قند بالغ بر ۹۹ میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال عاید بهره برداران شود.

برداشت ۳۵ هزار و ۵۲۳ تن چغندرقند از خراسان جنوبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی از پیش بینی برداشت ۳۵ هزار و ۵۲۳ تن چغندرقند از اراضی کشاورزی این استان خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی، هاشم ولی پور مطلق با اشاره به آغاز برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی این استان گفت: امسال ۷۸۶ هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت این محصول قرار دارد .

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال بالغ بر ۳۵ هزار و ۵۲۳ تن چغندر قند در استان برداشت شود، افزود: با احتساب عیار قند ۱۶ پیش بینی می شود این محصول بالغ بر ۹۹ میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال عاید بهره برداران کند .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی، تعداد بهره برداران این محصول در استان را یک هزار و ۱۰۵ نفر عنوان کرد و گفت: شهرستان قاین با ۵۸۲ هکتار بیشترین سطح زیر کشت این محصول را به خود اختصاص داده است .

ولی پور مطلق با اشاره به برداشت ۲۵ هزار و ۶۱۶ تن چغندر قند از اراضی کشاورزی استان در سال گذشته، یادآور شد: برداشت این محصول در سال گذشته ۷۱ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال عاید بهره برداران کرد.

وی گفت: همچنین پیش بینی می شود امسال بالغ بر ۱۹ هزار و ۵۰۷ تن چغندر علوفه ای در استان برداشت شود .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی با اشاره به مصرف بالای آب در کشت این محصول افزود: در همین راستا در سنوات برنامه ششم اقتصاد مقاومتی کشت پاییزه این محصول در دستور کار قرار گرفته است .

ولی پور مطلق خاطرنشان ساخت: در همین راستا امسال مکان یابی برای ۵۰ هکتار در سطح استان صورت گرفته و با شرکت عامل در خراسان رضوی نیز برنامه ریزی انجام شده بود که با توجه به پراکندگی سطح و بعد مسافت بین مبداء و مقصد و در نتیجه مقرون به صرفه نبودن کشت صورت نگرفت .

وی در پایان گفت: چغندر تولیدی در استان علاوه بر تأمین نیاز استان، به شهرستان های تربت حیدریه و قزوین نیز صادر می شود.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید