Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دفتر میگوی سازمان شیلات ایران به ایانا خبر داد:

برداشت 15 هزار و 100 تن میگوی پرورشی تاکنون/ تلاش سازمان شیلات برای احیای سایت گواتر

تاکنون 15 هزار و 100 تن میگوی پرورشی از پنج استان تولیدکننده برداشت شده و پیش‌بینی می‌شود که پنج‌هزار تن دیگر نیز به این رقم افزوده شود.

برداشت 15 هزار و 100 تن میگوی پرورشی تاکنون/ تلاش سازمان شیلات برای احیای سایت گواتر


تاکنون 15 هزار و 100 تن میگوی پرورشی از پنج استان تولیدکننده برداشت شده و پیش‌بینی می‌شود که پنج‌هزار تن دیگر نیز به این رقم افزوده شود.

مدیرکل دفتر میگوی سازمان شیلات ایران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا درباره میزان برداشت میگو در کشور گفت: از مجموع پنج استان تولیدکننده میگو تاکنون 15 هزار و 100 تن میگوی پرورشی برداشت شده است.

وحید معدنی افزود: حدود دوهزار و 980 هکتار از اراضی استان هرمزگان به زیر کشت میگو رفته است که حدود یک‌هزار و 170 هکتار آن برداشت شده و مابقی همچنان باقی مانده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر میانگین یک‌هزار و 800 هکتار مزرعه برداشت‌نشده را سه تن در نظر بگیریم، حدود پنج‌هزار تن دیگر به تولید کل کشور افزوده می‌شود و تولید حدود 20 هزار تنی میگوی پرورشی در کشور تحقق خواهد یافت.

معدنی ادامه داد: استان هرمزگان دوبار کشت در سال دارد که تولیدکنندگان باید تا قبل از سرد شدن هوا یعنی 15 دی‌ماه، برداشت را حتی با وزن‌های پایین انجام دهند تا به مشکل بیماری برخورد نکنند.


برنامه‌ریزی برای شرایط جدید بیمه میگو به‌زودی انجام می‌شود

مدیرکل دفتر میگوی سازمان شیلات ایران تصریح کرد: در بیمه مزارع میگو به‌دلیل پرداخت نشدن مطالبات، استقبال چشمگیری نشد؛ به‌ویژه در استان بوشهر و هرمزگان به‌دلیل بالا بودن تعرفه‌ها، شرایط بیمه‌گری سخت بود.

وی یادآور شد: از آنجا که بیمه اجباری طیور وجود داشت، علاوه بر دنبال محمل قانونی از طریق مجلس شورای اسلامی، به‌دنبال راهی هستیم که شرایط اختصاصی بیمه میگو را دنبال کنیم که در این راستا برنامه‌ریزی شد تا با نظر دفتر برنامه‌ریزی سازمان شیلات برای هر بخش از مرحله تولید، سقف در نظر بگیریم و در این راستا برنامه‌ای نهایی شد و به دفتر فوق ارجاع شده که فردا قرار است نتایج بررسی‌ها با حضور مسئولان ذی‌ربط بررسی شود.

معدنی تأکید کرد: امیدواریم که از این جلسه نتایج خوبی حاصل شود و میگو نیز مشمول تعهدات صندوق بیمه محصولات کشاورزی باشد.


سایت‌های پرورش میگوی گواتر چابهار به روزهای اوج خود می‌رسد

مدیرکل دفتر میگوی سازمان شیلات ایران اظهار داشت: سازمان شیلات ایران همچنین در راستای احیای سایت میگوی گواتر در تلاش است که بودجه‌هایی را از منابع اعتباری خاص استانی صرف زیرساخت‌های لازم کند و در این راستا، مرمت و بازسازی، لایروبی کانال‌های آبرسان و... را در دستور کار دارد.

وی همچنین گفت: اگر وضعیت استخرهای پرورشی گواتر به روزهای اوجه خود برگردد، خواهیم توانست میزان تولید را به طرز چشمگیری افزایش دهیم.

معدنی در پایان افزود: تولید میگو توسط بخش خصوصی انجام می‌شود، اما سازمان شیلات با کمک‌های خود قصد دارد که بر تولید کلی کشور تأثیر بگذارد و در این راستا بخشی از اعتبارات را صرف بازسازی مراکز فوق خواهد کرد./

M-950921-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید