Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان عنوان کرد:

تولید 50 تن ماهی در قالب طرح پرورش ماهی در قفس در استان زنجان

مدیریت مطلوب، امکان برداشت 100 درصدی ماهیان رهاسازی شده، بالا بودن ضریب تبدیل در تغذیه ماهیان، برداشت لایه‌ای با هدف مدیریت مطلوب بازار، ارتقاء بهره وری آب و امکان استفاده از ظرفیت سدهای خاکی از جمله مزایای پرورش ماهی در قفس است.

تولید 50 تن ماهی در قالب طرح پرورش ماهی در قفس در استان زنجان

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از تولید 50 تن ماهی به شیوه پرورش در قفس در این استان خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، محمود صیاد بورانی با بیان این مطلب گفت: پرورش ماهی در قفس به دلیل مزایای فراوانی که دارد، یکی از طرح های مورد تأکید در تحقق اقتصاد مقاومتی محسوب می شود .

وی با بیان اینکه در قالب طرح پرورش ماهی در قفس امکان پرورش ماهی در منابع آب های طبیعی و نیمه طبیعی فراهم است، تصریح کرد: دریاها و تالاب ها منابع آب های طبیعی را شامل شده و سدهای خاکی نیز منابع آب های نیمه طبیعی محسوب می شوند .

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان از ظرفیت های بسیار خوبی در زمینه پرورش ماهی در قفس برخوردار است، یادآور شد: در این راستا از ظرفیت سدهای خاکی استان به نحو مطلوبی بهره گرفته می شود .

بورانی مدیریت مطلوب، امکان برداشت 100 درصدی ماهیان رهاسازی شده، بالا بودن ضریب تبدیل در تغذیه ماهیان، برداشت لایه‌ای با هدف مدیریت مطلوب بازار و امکان استفاده از ظرفیت سدهای خاکی را از جمله مزایای پرورش ماهی در قفس برشمرد .

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان ارتقاء بهره وری آب را از دیگر مزایای مهم پرروش ماهی در قفس دانست و افزود: سدهایی که به این منظور مورد استفاده قرار می گیرند، همچنین به عنوان منبع ذخیره آب کشاورزی لحاظ شده و این آب به دلیل برخورداری از فسفات و نیتروژن حاصل از غذای ماهیان باعث کاهش استفاده از کودهای شیمیایی در اراضی پایین‌دست می شود و نهایتاً تولید محصول پاک و سالم را به دنبال خواهد داشت .

وی تصریح کرد: در گذشته امکان پذیر نبودن انعقاد قرارداد با سرمایه‌گذاران به مدت بیش از یک سال برای استقرار قفس در سدها یکی از موانع و مشکلاتی بود که باعث می شد سرمایه‌گذاران رغبت چندانی صرف هزینه در این زمینه نداشته باشند ولی در حال حاضر با طرح این مشکل در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، مدت انعقاد قرارداد به سه سال افزایش پیدا کرده است .

بورانی گفت: با سه ساله شدن مدت قراردادهای طرح پرورش ماهی در قفس انگیزه سرمایه‌گذاری در این حوزه به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است .

وی با اشاره به پرورش کپور ماهیان و ماهی قزل آلا در قالب طرح پرورش ماهی در قفس در
سد های خاکی استان زنجان گفت: امسال تولید 50 تن ماهی به این روش در استان هدف گذاری شده به طوری که هم اکنون 35 تن از این میزان محقق شده است
.

بورانی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچ گونه محدودیتی در زمینه اعطای تسهیلات بانکی به علاقه مندان و متقاضیان پرورش ماهی در قفس در سطح استان و کشور وجود ندارد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید