Iranian Agriculture News Agency

با همکاری صنعت و دانشگاه؛

تعداد دانش‌آموختگان کشاورزی در استرالیا افزایش می‌یابد

یک دهه پیش، افراد کمی در رشته کشاورزی درس می‌خواندند و فقط تعداد کمی از دانش‌آموزان، کشاورزی را برای تحصیلات عالی انتخاب می‌کردند. تصویری که از این بخش داشتند، منفی بود.

تعداد دانش‌آموختگان کشاورزی در استرالیا افزایش می‌یابد


یک دهه پیش، افراد کمی در رشته کشاورزی درس می‌خواندند و فقط تعداد کمی از دانش‌آموزان، کشاورزی را برای تحصیلات عالی انتخاب می‌کردند. تصویری که از این بخش داشتند، منفی بود.

یک دهه پیش، افراد کمی در رشته کشاورزی درس می‌خواندند و فقط تعداد کمی از دانش آموزان، کشاورزی را برای تحصیلات عالی انتخاب می کردند. تصویری که از این بخش داشتند، منفی بود. دانش آموختگان از کمبود استخدام و مسیرهای آینده شغلی گلایه‌مند بودند. اما در حال حاضر، با همکاری میان صنعت و دانشگاه و ایجاد مشاغل فناوری، مهندسی و رشته های مرتبط با ریاضی در حوزه کشاورزی، این روند با تغییر نگرش ها رو به افزایش گذاشته است.

به گزارش ایانا از وب‌سایت cosmosmagazine ، در حال حاضر کشاورزی فراتر از مزرعه است و این صنعت بزرگ چشم به راه دانش آموختگان کشاورزی است. داده‌های واقعی نشان می‌دهد شغل‌های متعددی در سراسر استرالیا برای هر فارغ التحصیل کشاورزی وجود دارد.

این در حالی است که مهارت های مدیریتی در سطوح بالاتر مورد نیاز است و این به نوبه خود، نیازمند به مهارت در زمینه کامپیوتر است.

همچنین نگرش‌ها به صنعت تغییر یافته است، برنامه ریزی نیروی کار و توسعه مرتبط با مسیرهای شغلی نیروی کار بخش مهمی از دستور کار برای رشد این صنعت است. منزلت اجتماعی برای پذیرش جامعه مهم است و می تواند باعث افزایش نیروی کار حرفه‌ای شود.

در حالی که این بخش هنوز نیازمند کارشناسان کشاورزی و متخصصان دام است، در مزرعه نیروی کار با دست با سیستم های تکنولوژی بالا مانند سیستم های موقعیت یاب GPS و فناوری سنجش از راه دور از جمله ربات ها و هواپیماهای بدون سرنشین کار می‌کند.

در مسیر زنجیره ارزش، شغل جدید ایجاد می‌شود و آن شغل هایی که قدیمی هستند با یک دستور کار ارتقاء کیفی یافته اند. همه این ها توسط سرمایه گذاران‌، معامله‌گران بین‌المللی و بازاریابان؛ همه افرادی که از آموزش در حوزه کشاورزی سود می‌برند، می‌تواند آسان‌تر شود.

در حالی که دانشگاه و صنعت مسیر را رهبری می‌کنند، تعامل سیاسی نیز به نوبه خود در پیشرفت این تغییر نقش مهمی بازی می‌کند، در حال حاضر این صنعت نقش حیاتی در درآمد حاصل از صادرات و همچنین کیفیت زندگی همه استرالیایی‌ها بازی می‌کند.

نتیجه این است که کشاورزی در حال حاضر و برای نخستین بار در دستور کار موسسات آموزشی و برخی از دانشگاه‌ها به عنوان نیاز و فرصت دیده شده است. طی چهار تا پنج سال گذشته تعداد دانشجویان در دانشگاه ها افزایش یافته است این در حالی است که در مدارس فعالیت‌‌های زیادی در تمام سطوح وجود دارد. چنانچه تعداد معلمان کشاورزی بیشتر شود، این امر می تواند گسترش یابد.

بنابراین، روند کشاورزی در زمینه افزایش دید مثبت و برقراری ارتباط با فرصت های شغلی برای فارغ التحصیلان باید ادامه یابد، چراکه برای اقتصاد ملی و جهانی مهم است و می توان پیش بینی کرد‌ چشم انداز آینده بسیار هیجان انگیز خواهد بود./


ترجمه: فرحناز سپهری


منبع:

https://cosmosmagazine.com/

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید