Iranian Agriculture News Agency

به مناسبت جشن برداشت محصول و در قالب یک پیام صادر شد:

شادباش شمخانی به حجتی برای خوداتکایی کشور به گندم

نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی با صدور پیامی خطاب به محمودحجتی وزیر جهاد کشاورزی، خوداتکایی کشور در بخش تولید محصول استراتژیک گندم را به وی و کشاورزان سخت کوش کشور شادباش گفت.

شادباش شمخانی به حجتی برای خوداتکایی کشور به گندم

نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی با صدور پیامی خطاب به محمودحجتی وزیر جهاد کشاورزی، خوداتکایی کشور در تولید محصول استراتژیک گندم را به وی و کشاورزان سخت کوش کشور شادباش گفت .

به گزارش خبرنگار ایانا، از آنجا که بحث امنیت غذایی ارتباط تنگاتنگی با بحث امنیت ملی دارد و دیروز نیز رییس جمهوری در سخنانش به نقش و تاثیر خوداتکایی کشور به محصولات استراتژیک در افزایش قدرت چانه زنی های سیاسی و اقتصادی ایران در مذاکرات بین المللی کرد، علی شمخانی در پیامی به همین مناسبت، با اشاره به نقش بی‌بدیل گندم در امنیت غذایی کشور خاطرنشان کرد:" با وجود محدودیت در منابع آبی و تنگناهای دولت محترم در تامین اعتبارات ضروری، گام موفق بخش کشاورزی کشور در نیل به خودکفایی در تولید گندم ،نماد روشنی از اثربخشی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است .

وی ضرورت الگوگیری سایر حوزه های تولیری کشور از روش های برنامه ریزی و راهبردهای مدیریتی بخش کشاورزی را مورد تاکید قرارداد و اظهار داشت: بی تردید اجرای دقیق و هوشمندانه سیاست های اقتصاد مقاومتی می تواند تحرک مورد نیاز در اقتصاد کشور را در سایه بهره گیری درست و هدفمند از منابع ملی فراهم آورده و رونق و گشایش معیشتی را برای آحاد مردم به ارمغان آورد ".

علی شمخانی علاوه بر طی دوره دانشکده فرماندهی و ستاد (دافوس) و دانشگاه عالی دفاع ملی (استراتژیک نظامی) دارای دانشنامه مهندسی از دانشگاه چمران اهواز و مدرک کارشناسی ارشد مدیریت می‌باشد. شمخانی مؤلف نخستین دکترین استراتژی دریایی جمهوری اسلامی ایران و همچنین دکترین تطبیق استراتژی آمریکا و شوروی سابق است .

وی علاوه بر تألیف مجموعه کتاب‌هایی در مورد مدیریت استراتژیک و چندین مقاله علمی در مورد مباحث راهبردی و بحران‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، در دانشگاه‌های مختلف علوم نظامی و راهبردی به تدریس اشتغال دارد./



انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید