Iranian Agriculture News Agency

طرح سه ساله با همکاری سه شرکت بزرگ و وزارت فدرال آلمان انجام می‌شود؛

بهبود معیشت کشاورزان و کودکان ماداگاسکاری

شرکت‌های SYMRISE، یونیلور Unilever و شرکت بین‌المللی Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit) GIZ)، به‌منظور کمک به کودکان و بهبود معیشت جوامع کشاورزی در حوزه "وانیل" در منطقه ساوا ماداگاسکار، به طرح سه ساله‌ای برای حمایت و حفاظت از کودکان (Save the Children) پیوستند.

بهبود معیشت کشاورزان و کودکان ماداگاسکاری


شرکت‌های SYMRISE (1) ، یونیلور Unilever (2) و شرکت بین‌المللی GIZ ( Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit ) (3) ، به‌منظور کمک به کودکان و بهبود معیشت جوامع کشاورزی در حوزه "وانیل" در منطقه ساوا ماداگاسکار، به طرح سه ساله‌ای برای حمایت و حفاظت از کودکان ( Save the Children ) پیوستند.

به گزارش ایانا از وب‌سایت Confectionery Production ، اهداف این طرح سه ساله شناسایی مسائل اجتماعی و اقتصادی مؤثر روی زنجیره تأمین "وانیل" و خانواده آنها است. همچنین این طرح از کشاورزان و جامعه، برای بهبود معیشت، ساخت جوامع فراگیر و ایجاد فرصت های بهتر برای فرزندان‌شان حمایت می‌کند.

بخشی از بودجه برنامه، از برنامه develoPPP.de وزارت همکاری و توسعه اقتصادی فدرال آلمان ( BMZ ) تأمین می‌شود و در نظر دارد 50 هزار نفر از 10 هزار خانوار در 70 روستا را پوشش دهد. برآورد می‌شود که 70 درصد مردم این مناطق زیر خط فقر زندگی می‌کنند و درآمدهای بسیار ناپایداری دارند.

این پروژه با همکاری با سازمان‌های غیردولتی قرار است در زمینه بهبود شیوه های کشاورزی و آموزش مهارت‌های کسب و کار به کشاورزان، کمک کند؛ بهبود دسترسی به خدمات مالی عادلانه برای اطمینان‌بخشی خانواده ها از درآمد با ثبات تر برای رفع نیازهای اساسی‌شان و آموزش جامعه در زمینه بهداشت، سلامت و حفاظت از کودکان در برابر بیماری، کمک به بهبود زندگی کودکان از اهداف دیگر این پروژه است.

سه شرکت SYMRISE ، Unilever و GIZ ، در زمینه پشتیبانی از کشاورزان در حوزه کاشت "وانیل" از سال 2013 با هم کار کرده‌اند و نزدیک به سه هزار کشاورز برای افزایش بهره‌وری و تنوع محصولات، آموزش دیده‌اند.

همچنین قرار است تحقیقاتی در مورد این که چگونه صنعت وانیل روی زندگی کودکان تأثیر می‌گذارد، انجام و از یافته‌ها برای تعامل گسترد‌ه تر صنعت وانیل برای حمایت از بهبود شیوه‌های بازاریابی استفاده شود.

Dhaval Buch مدیر تدارکات یونیلیور گفت: "ما در طی این سه سال، نتایج مهمی از برنامه را دیدیم، این در حالی است که باید کارهای بیشتری انجام شود."

وی ادامه داد: "مشارکت استراتژیک به ما کمک می‌کند، تا به هدف خود که همان تاثیرگذاری مثبت بر زندگی 5.5 میلیون نفر از جمله کشاورزان خرده پاست، تا سال 2020 برسیم."

Jo Grace ، رئیس کاهش گرسنگی و درآمد " hunger reduction and livelihoods " در پروژه حمایت و حفاظت از کودکان ( Save the Children ) گفت: "با تخصص‌های پروژه یادشده در درک و رفع نیازهای کودکان آسیب‌پذیر و خانواده‌های آنها، و تجربه همکاران ما روی زنجیره تامین وانیل، در نظر داریم به آینده پایدار در حوزه زنجیره تأمین وانیل، همراه با بهبود زندگی کودکان فقیر دست یابیم."/


ترجمه: فرحناز سپهری


منبع:

http://www.confectioneryproduction.com/


پی‌نوشت:

١- SYMRISE : تولید کننده عمده طعم دهنده‌ها و رایحه در صنایع عطر، لوازم آرایشی و بهداشتی، دارویی، غذایی، آشامیدنی و مواد غذایی حیوان خانگی و غذای کودک شناخته شده است و دفتر مرکزی آن در Holzminden آلمان قرار دارد.

٢- یونیلیور: شرکت چندملیتی بریتانیایی - هلندی است که مالک شمار زیادی از نام‌های تجاری بین‌المللی در زمینه مواد غذایی، نوشیدنی‌ها، محصولات مراقبت‌های شخصی، شوینده‌ها و لوازم آرایشی بهداشتی است. شرکت یونیلیور از سال ۲۰۱۱ پس از شرکت‌های " پروکتر اَند گَمبل" و "نستله" سومین تولیدکننده کالاهای مصرفی جهان محسوب می‌شود.

٣- Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) : شرکت آلمانی که در زمینه همکاری توسعه بین‌المللی فعالیت دارد مانند توسعه اقتصادی و کاهش فقر، آموزش و پرورش، بهداشت و امنیت اجتماعی، محیط زیست، کشاورزی، شیلات و مواد غذایی.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید