Iranian Agriculture News Agency

در گردهمایی مدیران امور طیور سراسر کشور در قزوین عنوان شد:

اجرای طرح کاهش وزن کشتار مرغ، صادرات را افزایش می‌دهد

مدیرکل دفتر طیور و زنبور عسل وزارت جهاد کشاورزی گفت: اجرای طرح کاهش وزن و کشتار مرغ می‌تواند صادرات مرغ را افزایش دهد.

اجرای طرح کاهش وزن کشتار مرغ، صادرات را افزایش می‌دهد


مدیرکل دفتر طیور و زنبور عسل وزارت جهاد کشاورزی گفت: اجرای طرح کاهش وزن و کشتار مرغ می‌تواند صادرات مرغ را افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار ایانا از قزوین، طرح کاهش وزن و سن کشتار که قرار بود از ابتدای ماه جاری (آذر) به اجرا گذاشته شود، با مشکلات کوچک و بزرگی روبه‌رو شد. البته تلاش وزارت جهاد کشاورزی و همت بخش خصوصی برای برطرف کردن این مسائل، امری است که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. به هر حال، جلسات و همایش‌های فراوانی برای این منظور در کشور برگزار می‌شود که گردهمایی مدیران طیور سراسر کشور در قزوین، یکی از مهم‌ترین این موارد است.

مدیرکل دفتر طیور و زنبورعسل وزارت جهاد کشاورزی در گردهمایی مدیران امور طیور سراسر کشور گفت: کاهش وزن کشتار مرغ یکی از طرح‌هایی به‌شمار می‌رود که با همکاری سازمان دامپزشکی کشور از یکم آذرماه سال جاری آغاز شده است.

حبیب‌الله امینی افزود: اجرای طرح کاهش وزن کشتار مرغ می‌تواند به صادرات مرغ، کیفیت لاشه و کاهش ضایعات در سطح کشور کمک کند و ضریب تبدیل مرغداری‌ها را افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح می‌تواند کمک فراوانی به اقتصاد مرغداری کشور کند، بیان کرد: اجراء و عملیاتی شدن این طرح می‌تواند هزینه‌ها را در بخش تولید کاهش دهد و مرغ با قیمت مناسبتری بر ای تولیدکننده مصرف‌کننده و صادرات عرضه شود.

به گفته امینی، در حال حاضر سالانه بیش از دو میلیون و 100 هزار تن گوشت مرغ و 930 تا 950 هزار تن تخم‌مرغ در کشور تولید می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به تولیدات خوب مرغ و تخم‌مرغ طی سال جاری، حدود 70 تا 80 هزار تن صادرات به کشورهای هم جوار انجام شده است.

مدیرکل دفتر طیور و زنبورعسل وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد: این میزان گوشت مرغ و تخم‌مرغ در 18 هزار واحد مرغ گوشتی و یک‌هزار و 700 واحد مرغ تخمگذار تولید می‌شود.

امینی یادآور شد: در راستای اقتصاد مقاومتی هر سه ماه یک‌بار جلسات استانی انجام می‌شود که نتایج جلسات و تصمیمات اتخاذ شده به دفتر امور وزارت جهاد کشاورزی ارسال و سپس به ستاد مرکزی اقتصاد مقاومتی اعلام می‌شود که خوشبختانه پیشرفت‌های خوب و مناسبی را در این زمینه شاهد بودیم.

وی تأکید کرد: در طرح کاهش وزن کشتار مرغ باید از بستر و پتانسیل مناسب کشور بیشتر استفاده کنیم تا بتوان مرغ تولیدشده با کیفیت مناسب از لحاظ اندازه و وزن برای صادرات عرضه شود تا شاهد افزایش میزان صادرات این محصول در کشور باشیم.

به گفته امینی، در حال حاضر 40 هزار تن تخم‌مرغ و 44 هزار تن مرغ تا یکم آذرماه سال جاری صادر شده که مابقی نیز در طی سال انجام خواهد شد.

گفتنی است، اجرای طرح کاهش وزن کشتار، مدیریت واحدهای مرغداری، برنامه‌ریزی تولید در واحدها مرغداری در سطح کشور، بررسی پیش‌نویس سیاست‌های سال 96، بررسی سیاست‌های مرغداری در سال 95، گازسوز کردن واحدهای مرغداری، وضعیت اقتصاد مقاومتی در بخش پروژه مرغ و تخم‌مرغ، بیمه طیور، مدیریت بازار محصول و بررسی اینترگشن‌ها؛ از رئوس برنامه‌هایی است که در این گردهمایی دو روزه به بحث و تبادل نظر خواهد رسید./

V-950923-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید