Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی در نشست مدیران ارشد و روسای سازمان های جهاد کشاورزی استان ها تاکید کرد:

پایش و مدیریت «پس از تولید» اولویت برنامه های وزارت جهاد کشاورزی/ توانمندسازی اجتماعی تولیدکنندگان؛ پیش شرط توانمندی اقتصادی

وزیر جهاد کشاورزی،پایش و مدیریت «پس از تولید» محصولات کشاورزی را اولویت برنامه های مدیریت کلان بخش کشاورزی اعلام کرد.

پایش و مدیریت «پس از تولید» اولویت برنامه های وزارت جهاد کشاورزی/ توانمندسازی اجتماعی تولیدکنندگان؛ پیش شرط توانمندی اقتصادی


وزیر جهاد کشاورزی،پایش و مدیریت «پس از تولید» محصولات کشاورزی را اولویت برنامه های مدیریت کلان بخش کشاورزی اعلام کرد.

به گزارش ایانا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی در نشست مدیران ارشد و روسای سازمان های جهاد کشاورزی استان های این وزارت با تشکر از تلاش کشاورزان، مدیران وزارت جهاد کشاورزی و ستاد اقتصادی دولت درزمینه افزایش خوداتکایی کشور در تولید محصولات اساسی، اظهار داشت: دولت یازدهم در شرایطی که با تنگناهای مالی روبرو بوده از بخش کشاورزی حمایت کرده و با توجه ویژه به این بخش،موضوعات توسعه آبخیزداری، آبخوانداری و روش های نوین آبیاری در لایحه بودجه 96 به جای ردیف های فرعی در ردیف های اصلی قرار گرفته است.
وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: همزمان با پرداختن به امور جاری باید حرکت های توسعه ای و آینده نگرانه مورد توجه قرار گیرد.
حجتی با اشاره به لزوم حل و فصل سریع امور کشاورزان و بهره برداران و پرهیز از بروکراسی اداری گفت: موضوع اراضی تداخلی در اختیار کشاورزان باید به سرعت و سهولت رسیدگی و مشکلات مردم حل شود.
وزیر جهاد کشاورزی مسائل «پس از تولید» را از مهم ترین دغدغه ها و اولویت های مدیریت کلان بخش کشاورزی در کشاورزی اقتصادی و تولید انبوه اعلام و تصریح کرد: در کشاورزی اقتصادی و تولید انبوه باید با پایش، سیاستگذاری و برنامه ریزی های دقیق و همچنین ایجاد ساختارهای لازم، مسائل پس از تولید محصولات کشاورزی را مدیریت کنیم.
وی با تاکید بر این که درخواست سرمایه گذاران، کارآفرینان و به ویژه تولیدکنندگان متقاضی هر نوع فعالیت حوزه «پس از تولید» باید بدون محدودیت مورد رسیدگی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی در صدر برنامه های وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد و با این حمایت، زمینه پایداری تولید و رفاه تولیدکنندگان و مصرف کنندگان فراهم می شود.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: بازار از عوامل اصلی توسعه کشاورزی است و محیط بازار و مصرف محیطی پویاست و سمت و سوی تولید محصولات را تعیین می کند.
وی تصریح کرد: مدیریت بخش کشاورزی باید با بکارگیری روش های خلاقانه و مبتکرانه بازار را به گونه ای مدیریت کند تا بازار با مازاد و یا کمبود تولید و بازارناپسندی مواجه نشود.
وزیر جهاد کشاورزی توانمندسازی اجتماعی تولیدکنندگان را از الزامات مدیریت موفق پس از تولید عنوان کرد و با بیان این که اگر تولیدکنندگان از نظر اجتماعی و فرهنگی توانمند شوند،از لحاظ اقتصادی نیز توانمند خواهند شد،بر لزوم توانمندسازی تعاونی ها و تشکل های تولیدی تاکید کرد.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید