Iranian Agriculture News Agency

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان سردشت خبر داد.

اجرای طرح ملی جنگلانه در سردشت

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان سردشت گفت: طرح جنگلانه به صورت یک روزه و در جنگل های حومه شهر سردشت مشهور به «به ری پانه» اجراء و در این طرح بذرهای بلوط و بادام نیز در فضای جنگلی کاشته شد.

اجرای طرح ملی جنگلانه در سردشت

طرح ملی جنگلانه با شرکت گسترده نهادهای مردمی و ادارات شهرستان سردشت در بیش از سه هکتار از جنگل های حومه این شهرستان اجرا شد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، سعید رحمان پور با اعلام این خبر گفت: طرح جنگلانه با هدف صیانت از منابع طبیعی و فرهنگ سازی برای حفاظت از رویشگاه ها و مراتع جنگلی به شکلی گسترده در این شهرستان به اجرا درآمد .

وی اظهار کرد: این طرح با شرکت اداره کل منابع طبیعی، حفاظت محیط زیست، هلال احمر و نهادهای مردمی و سازمان های غیردولتی مردم نهاد بیش از سه هکتار از جنگل های شهرستان را زیر پوشش قرار داد .

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان سردشت افرود: طرح جنگلانه به صورت یک روزه و در جنگل های حومه شهر سردشت مشهور به «به ری پانه» اجراء و در این طرح بذرهای بلوط و بادام نیز در فضای جنگلی کاشته شد .

طرح ملی جنگلانه پنج ساله بوده و این برای دومین بار است که در شهرستان سردشت اجراء می شود .

شهرستان سردشت دارای 90 هزار هکتار جنگل است که بیشترین مقدار جنگل های آذربایجان غربی به این شهرستان تعلق دارد .

سالانه به علت آتش سوزی های انسانی و طبیعی، چرای بیش از حد دام ها، تخریب و تصرف از سوی سودجویان بخش زیادی از این جنگل ها در معرض تهدید قرار می گیرند .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید