Iranian Agriculture News Agency

انتخاب 1544 زن به‌عنوان دهیار روستا


ایسنا: مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده درباره انتخابات دهیاران زن گفت: روستاها سنتی‌ترین بخش جامعه ما محسوب می‌شوند و از این جهت دریافت اعتماد از ساکنان آنها حائز اهمیت است. ما شاهد افزایش دهیاران زن بوده‌ایم، به‌گونه‌ای که در دوره اول این انتخابات ١٥٠ زن، دوره دوم ٤٠٠ زن، دوره سوم ٨٨٨ زن و دوره چهارم هزارو ٥٤٤ زن به‌عنوان دهیار انتخاب شدند. البته این تعداد با توجه به تعداد روستاهای کشور کم است. فهیمه فرهمندپور در نشست هم‌اندیشی زنان فعال و نخبه سیاسی که امروز در وزارت کشور برگزار شد، با بیان اینکه سابقه حضور زنان در سطوح مدیریت ارشد به دولت ششم بازمی‌گردد، اظهار کرد: در این دوره دفتر زنان و خانواده در دولت تشکیل شد که در دولت هفتم به مرکز و در اواخر دولت دهم به معاونت ارتقا یافت. انتصاب زنان به‌عنوان معاون رئیس‌جمهور نیز از دولت هفتم شروع شد. در دولت دهم دو معاون رئیس‌جمهور داشتیم و برای اولین‌بار یک زن حکم وزارت دریافت کرد. در دولت یازدهم نیز درمجموع چهار زن به‌عنوان معاون رئیس‌جمهور انتخاب شدند و برای نخستین‌بار مسئولیت سازمان ملی استاندارد به یک زن واگذار شد. درحال‌حاضر ٤٥ مدیر ارشد، چهار شهردار و پنج رئیس دانشگاه زن هستند.
مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده با اشاره به وضعیت زنان در سطح مدیریت استانی گفت: ٣١ استان مدیرکل امور زنان و مشاور استاندار دارند. ٨١٧ زن نیز مشاور امور بانوان دستگاه‌های اجرائی هستند. دو زن به‌عنوان معاون استاندار و ٥٠ زن به‌عنوان مدیران کل استانداری‌ها انتخاب شده‌اند. این در حالی است که در کل دستگاه‌های اجرائی ٤٩ مدیرکل زن داریم. فرهمندپور اضافه کرد: معاونان زن مدیرکل در استانداری‌ها ٤٠ نفر و معاونان مدیران کل در دستگاه‌های اجرائی ٢١٥ نفر هستند علاوه‌برآن چهار فرماندار و هفت معاون فرماندار زن داریم. ٢٢٠ زن نیز به‌عنوان مشاور امور بانوان در فرمانداری‌ها فعالیت می‌کنند و ١٩ زن نیز به‌عنوان بخشدار منصوب شده‌اند.
وی افزود: کاندیداتوری زنان برای انتخابات ریاست‌جمهوری از دوره هفتم این انتخابات آغاز شد. در این دوره ١١ زن کاندیدا شدند. در نهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ٩٣ زن، در دهمین دوره ٤٣ زن و در یازدهمین دوره ٣٠ زن نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شدند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید