Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی خبر داد:

تولید 56 هزار تن جو در سال زراعی جدید در خراسان جنوبی

میزان تولید جو در سال زراعی جاری بر اساس پیش بینی‌ها 54 هزار تن است. از این میزان جو تولیدی 11 هزار تن خرید تضمینی از سوی شرکت پشتیبانی امور دام بوده و بخش اعظم آن به عنوان خوراک دام و طیور و بخش اندکی نیز برای خوراک انسان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تولید 56 هزار تن جو در سال زراعی جدید در خراسان جنوبی

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان خراسان‌ جنوبی از پیش‌بینی تولید 56 هزار و 166 تن جو در سال زراعی 96 - 95 در این استان خبر داد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی، هاشم ولی‌پورمطلق با اعلام این مطلب گفت: در سال زراعی 95-94 سطحی معادل 20 هزار و 749 هکتار از اراضی زراعی استان به کشت جو اختصاص داده شد که از این میزان 20 هزار و 538 هکتار آبی و 211 هکتار دیم بود .

وی تصریح کرد: با توجه به کاهش شدید نزولات جوی به‌ویژه در شهرستان بشرویه به عنوان قطب تولید جو در استان، امسال با کاهش تولید جو رو به ‌رو خواهیم بود .

رئیس جهادکشاورزی استان خراسان‌جنوبی اظهارکرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها درآمد حاصل از تولید جو استان، برابر 561 هزار و 660 میلیون ریال خواهد بود.

به گفته وی بیشترین سطح زیر کشت جو در استان متعلق به شهرستان بشرویه با سطحی معادل هفت هزار و 900 هکتار است .

ولی‌پورمطلق یادآور شد: در سال زراعی گذشته 20 هزار و 483 هکتار از اراضی استان زیر کشت جو بود. از این میزان 19هزار و 45 هکتار اراضی آبی و یک هزار و 438 هکتار اراضی دیم و میزان تولید 50 هزار و 31 تن بوده است .

رئیس جهادکشاورزی استان خراسان‌جنوبی در پایان میزان تولید جو در سال زراعی جاری را بر اساس پیش بینی‌ها 54 هزار تن اعلام و خاطرنشان کرد: از این میزان جو تولیدی 11 هزار تن خرید تضمینی از سوی شرکت پشتیبانی امور دام بوده و بخش اعظم به عنوان خوراک دام و طیور و بخش اندکی نیز برای خوراک انسان مورد استفاده قرار می‌گیرد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید