Iranian Agriculture News Agency

مدیر شیلات و آبزیان استان زنجان اعلام کرد:

راه‌اندازی مراکز فرآوری آبزیان در استان زنجان / ارتقای سرانه مصرف آبزیان

برگزاری دوره‌های آموزشی روش‌های طبخ انواع آبزیان، تهیه و توزیع کتاب آشنایی با طبخ آبزیان و تهیه و توزیع لوح‌های فشرده و فیلم های آموزشی طبخ ، عرضه انواع آبزیان تولیدی استان به صورت زنده و سالم در مراکز عرضه و ... از اقدامات صورت گرفته در راستای افزایش سرانه مصرف ماهی در استان زنجان به شمار می رود.

راه‌اندازی مراکز فرآوری آبزیان در استان زنجان / ارتقای سرانه مصرف آبزیان

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان از راه‌اندازی مراکز فرآوری آبزیان در این استان خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، محمود صیاد بورانی گفت: میزان مصرف انواع آبزیان مردم استان زنجان در سال 75، 250 گرم بود که در حال حاضر این رقم به شش و نیم کیلوگرم افزایش یافته است و طبق برنامه‌ریزی های انجام گرفته سرانه مصرف انواع آبزیان در استان زنجان تا پایان سال جاری باید به شش کیلو و 600 گرم افزایش یابد .

وی برگزاری دوره‌های آموزشی روش‌های طبخ انواع آبزیان، تهیه و توزیع کتاب آشنایی با طبخ آبزیان و تهیه و توزیع لوح‌های فشرده و فیلم های آموزشی طبخ را از جمله مهم ترین اقدامات شیلات استان زنجان در زمینه افزایش سرانه مصرف آبزیان برشمرد.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان یادآور شد: همچنین عرضه انواع آبزیان تولیدی استان به صورت زنده و سالم در مراکز عرضه از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای افزایش سرانه مصرف ماهی به شمار می رود .

بورانی خاطرنشان کرد: هم اکنون رایزنی با سه شرکت در خصوص راه اندازی مراکز فرآوری آبزیان در استان زنجان در دست اقدام است که با تحقق این برنامه آبزیان تولیدی این استان در بسته بندی های مختلف بر اساس ذائقه و سلیقه مردم عرضه شده و این اقدام نیز در افزایش سرانه مصرف تأثیر بسزایی خواهد داشت .

وی در پایان با بیان اینکه مصرف سرانه آبزیان در این استان به میزان سه کیلوگرم از سرانه کشوری و 20 کیلوگرم از سرانه دنیا فاصله دارد، عنوان کرد: در قدم نخست باید کسری سه کیلوگرم مصرف سرانه از سطح کشوری محقق شود تا گام های بعدی رسیدن به نرم جهانی برداشته شود.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید