Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اعلام کرد:

صادرات 226 هزار رأس دام از استان کرمانشاه به کشورهای حاشیه خلیج فارس در سال جاری

حمایت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان شامل کمک به سرمایه‌گذاران برای اخذ مجوز، تأمین تسهیلات و واگذاری اراضی ملی برای دامپروری با توجه به واجدالشرایط بودن سرمایه‌گذاران ارائه خواهد شد.

صادرات 226 هزار رأس دام از استان کرمانشاه به کشورهای حاشیه خلیج فارس در سال جاری

امسال بیش از 226 هزار رأس دام زنده از استان کرمانشاه به کشورهای حاشیه خلیج فارس که عمدتاً کشورهای عمان و قطر بوده صادر شده است .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، بهرام خانی در نشست پنل کشاورزی، دامپروری، باغبانی و شیلات که در محل اتاق بازرگانی استان برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: استان کرمانشاه از قدیم الایام قطب دامپروری بوده و دارای اراضی زراعی، مراتع و اقلیم مناسب است، همین عوامل مساعد سبب شده تا استان ظرفیت بالایی در دامپروری داشته باشد .

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی برای توسعه بخش دامپروری در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: وجود واحدهای گاوداری سه هزار رأسی، کارخانجات خوراک دام، کشتارگاه‌های صنعتی و طیور و... باعث شده بخش دامپروری جایگاه خود را در بین حوزه‌های مختلف پیدا کند .

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه نژاد گوسفند سنجابی امروزه به یک برند برای استان کرمانشاه تبدیل شده تصریح کرد: این مزیت باعث علاقه و انگیزه دامپروران برای توسعه و فعالیت در این حوزه شده است .

خانی با بیان اینکه شرایط برای سرمایه‌گذاری در حوزه دامپروری وجود دارد و سرمایه گذاران حمایت می شوند، گفت: حمایت‌های سازمان جهاد کشاورزی شامل کمک به سرمایه‌گذاران برای اخذ مجوز، تأمین تسهیلات و واگذاری اراضی ملی برای دامپروری با توجه به واجدالشرایط بودن سرمایه‌گذاران ارائه خواهد شد .

وی ایجاد کشتارگاه‌های دام با متد روز، واحدهای گاوداری شیری و گوشتی به منظور افزایش صادرات و فراوری دام و طیور را از برنامه‌های آینده و فرصت‌های سرمایه‌گذاری عنوان کرد .

خانی در پایان افزود: توسعه در بخش دامپروری و ایجاد ارزش افزوده می‌تواند در بهبود وضعیت اقتصادی استان مؤثر واقع گردد.

گفتنی است در نشست پنل کشاورزی، دامپروری، باغبانی و شیلات کهریزی استاد دانشگاه رازی، مدیرکل شیلات استان، شهاب قاضی رئیس پردیس کشاورزی استان و رئیس تحقیقات امور دام مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی حضور داشتند.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید