Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل شیلات و آبزیان استان کرمانشاه عنوان کرد:

تولید 14 هزار تنی محصولات شیلاتی در استان کرمانشاه

مدیرکل شیلات و آبزیان استان کرمانشاه گفت: بخش شیلات استان به سرعت مسیر توسعه را در پیش گرفته است، به طوری که تولیدات شیلات استان به 14 هزار و 380 تن رسیده است.

تولید 14 هزار تنی محصولات شیلاتی در استان کرمانشاه

مدیرکل شیلات و آبزیان استان کرمانشاه از تولید 14 هزار و 380 تن محصولات شیلاتی در این استان خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، افضلی در نشست پنل کشاورزی، دامپروری، باغبانی و شیلات که در محل اتاق بازرگانی استان برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: بخش شیلات در استان کرمانشاه به سرعت مسیر توسعه را در پیش گرفته است، به طوری که تولیدات شیلات استان به 14 هزار و 380 تن رسیده است .

وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه در حوزه آبزی پروری جزو استان‌های برتر در بین استان‌های غیر ساحلی قرار دارد، افزود: استان در حوزه تولید ماهیان گرمآبی حائز رتبه نخست و در تولید ماهیان سردآبی دارای رتبه پنجم کشور است.

مدیرکل شیلات و آبزیان استان کرمانشاه با بیان اینکه در استان 481 مزرعه پرورش ماهی فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: وجود سد‌ها و رودخانه‌ها در استان و پتانسیل نیروی کار باعث شده تا
آبزی پروری در استان به سرعت رشد کند
.

وی با بیان اینکه در سال بیش از دو و نیم میلیون قطعه ماهیان زینتی تکثیر می شود، تصریح کرد: در استان صنایع خوراک آبزیان، صنایع فراوری و بازار صادرات مناسب با کشور دوست و همسایه عراق فراهم بوده و بازاریابی لازم نیز صورت گرفته است .

افضلی در پایان ایجاد پرورش ماهی در قفس در سدهای استان را یک فعالیت با مصوبه ملی عنوان کرد و افزود: سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها درآمدزا بوده و در راستای توسعه پایدار و افزایش تولیدات انجام می‌گیرد .

گفتنی است در نشست پنل کشاورزی، دامپروری، باغبانی و شیلات معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کهریزی استاد دانشگاه رازی، شهاب قاضی رئیس پردیس کشاورزی استان و رئیس تحقیقات امور دام مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی حضور داشتند.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید