Iranian Agriculture News Agency

بهره برداری از بزرگترین گلخانه جنوب کشور با حضور وزیر جهاد کشاورزی

بزرگترین گلخانه جنوب کشور امروز - پنجشنبه - با حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و استاندار هرمزگان در شهرستان رودان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان پنجشنبه در مراسم بهره برداری از این گلخانه اظهار کرد: این پروژه در فضایی با مساحت 11 هکتار و با سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرا شده است.
ناصر حیدری پوری بیان کرد: هزینه اجرای این طرح 110 میلیارد ریال تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی با مشارکت بانک کشاورزی، 15 میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش و 50 میلیارد ریال میلیون ریال آورده سرمایه گذار بوده است.
وی با بیان اینکه این گلخانه برای 120 نفر به طور مستقیم و بیش از 250 نفر نیز به طور غیرمستقیم شغل ایجاد کرده است اضافه کرد : محصول اصلی تولیدی این گلخانه فلفل دلمه‌ای رنگی است که به 6 کشور مختلف جهان از جمله روسیه صادر می‌شود.
حیدری پوری گفت : بزرگترین گلخانه جنوب کشور در 9 ماه از سال کشت مستمر خواهد داشت و قادر است تا 120 تن فلفل دلمه‌ای به ازای هر هکتار در سال تولید کند.
وزیر جهاد کشاورزی نیز در مراسم بهره برداری از این طرح گفت: باید برای بازار محصولات تولیدی کشاورزی برنامه ریزی داشته باشیم و این کار را با توانمندسازی مردم و تشکل های کشاورزی انجام دهیم .
محمود حجتی ضمن تاکید بر حمایت از بخش خصوصی ، بیان کرد: اگر همچنان با ساختار گذشته در حوزه کشاورزی کار کنیم محصول تولیدی روی دست کشاورز می ماند.
حجتی با تاکید بر اینکه باید بتوانیم محصول را با مشخصات سفارش دهنده تولید کنیم، افزود: امروز باید قبل از تولید از بازار محاسبه داشته باشیم و فاصله تولید تا بازار را کاهش دهیم.
شهرستان رودان موسوم به بهشت جنوب ایران در 80 کیلومتری شرق بندرعباس واقع شده و از قطب‌های اصلی کشاورزی و باغداری جنوب ایران به شمار می‌رود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید