Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در کنگره جمعیت زنان مسلمان نواندیش مطرح کرد:

فراخوان زنان و احزاب به فعالیت های محیط زیستی و توسعه پایدار

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه محیط زیست و سیاست دو عامل مهم در توسعه پایدار هستند، گفت: ابلاغیه سیاست‌های کلی محیط زیست از سوی مقام معظم رهبری نشان داد که ایران هم در حوزه ملی و هم در حوزه جهانی به دنبال اجرای توسعه پایدار است

فراخوان زنان و احزاب به فعالیت های محیط زیستی و توسعه پایدار


رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه محیط زیست و سیاست دو عامل مهم در توسعه پایدار هستند، گفت: ابلاغیه سیاست‌های کلی محیط زیست از سوی مقام معظم رهبری نشان داد که ایران هم در حوزه ملی و هم در حوزه جهانی به دنبال اجرای توسعه پایدار است .

به گزارش ایانا ، معصومه ابتکار در آیین نخستین کنگره جمعیت زنان مسلمان نواندیش اظهار کرد: خیلی خوب است تا فضا برای فعالیت سیاسی در چارچوب احزاب مهیا شود، چراکه احزاب می‌توانند نسبت به عملکردشان پاسخگو باشند. با توجه به در پیش بودن دو انتخابات بسیار مهم شوراهای شهر و روستا و ریاست‌جمهوری باید به این موضوع بیشتر توجه کرد .

وی ادامه داد: توجه به مشارکت سیاسی زنان که یکی از ارکان مهم این جامعه هستند نیز اولویت دیگری است که باید به آن توجه کرد .

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به ضرورت اجرای توسعه پایدار در سطح ملی و جهانی اظهار کرد: امروز بیش از هر زمانی جهان به این اولویت پی برده است که به برنامه جامع و فراگیر نیازمند است تا بتواند از تهدیداتی که امروز جهان را به مخاطره انداخته است، عبور کند .

وی در همین رابطه گفت: صلح جهانی یکی از اولویت‌هایی است که امروز جهان برای رسیدن به آن تلاش می‌کنند؛ چراکه افزایش خشونت و عدم امنیت در کشورها آینده سرزمین‌ها را تهدید می‌کند. از سوی دیگر محیط زیست و برهم خوردن توازن طبیعی نیز یکی دیگر از تهدیدهای جهانی به حساب می‌آید و این مشکل به آنجایی رسیده است که جهان به طور مداوم در پی ایجاد توافقات بین‌المللی برای برطرف کردن چنین تهدیدهایی است .

ابتکار با بیان اینکه توسعه پایدار و اهداف 17 گانه آن یکی از مهم ترین توافقات جهانی است، تصریح کرد: نگاه عدالت‌محور در اشتغال، فقر، بهداشت و آموزش و همچنین حفظ محیط زیست از جمله موضوعات مطرح شده در توسعه پایدار است. ما باید زمینی را در آینده در اختیار فرزندانمان قرار دهیم که برای آنها هم قابل زیست باشد .

وی با اشاره به ابلاغیه سیاست‌های کلی محیط زیست از سوی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: اینکه ابلاغیه‌ای از سوی مقام معظم رهبری برای محیط زیست ارائه شده است نشان می‌دهد که ایران تا چه اندازه به این موضوعات توجه می‌کند و همین ابلاغیه خودش به یک دستورالعمل برای همکاری مشترک میان قوای سه‌گانه ایران تبدیل شده است و نشان می‌دهد که ایران هم در سطح ملی و هم در سطح جهانی به دنبال برطرف کردن معضلات محیط زیستی است .

رئیس سازمان محیط زیست همچنین گفت: احزاب سیاسی نیز به دلیل اهمیت موضوع باید به توسعه پایدار ورود کنند. در گذشته آسیب‌های بعضاً جبران‌ناپذیری به محیط زیست ما وارد شده که ناشی از اعمال سیاست‌های اشتباه بوده است که ما امیدواریم بتوانیم آن خسارت‌ها را جبران کنیم. از همین موضوع متوجه می‌شویم که سیاست و محیط زیست تا چه اندازه به یکدیگر وابسته هستند .

وی با بیان اینکه در دولت یازدهم رشد سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه محیط زیست و زنان سه‌برابر شده است، گفت: دولت فضا را برای فعالیت‌های اجتماعی مردم مهیا کرده است. در کنار آنها حضور احزاب و جریان‌های اجتماعی نیز بسیار ضروری است، چراکه دیگر مردم نمی‌خواهند به لحاظ سیاسی و اجتماعی تالماتی که در دوران بی‌خبری تحمل کرده‌اند را متحمل شوند .

ابتکار گفت: باید تلاش کنیم که آینده ایران توأم با تدبیر، نواندیشی و تدبر باشد از همین رو است که می‌گوییم حضور زنان و احزاب سیاسی در توسعه پایدار بسیار ضروری است. ما هم در دولت سعی کرده‌ایم که فضا را برای مشارکت سیاسی زنان فراهم کنیم و موانع را بشناسیم و برطرف سازیم. یادمان نرود که مساله محیط زیست با آینده جهان و نسل‌های آینده گره خورده و ما باید با ایجاد یک جریان سالم به کمک آن بشتابیم .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید