Iranian Agriculture News Agency

روحانی به روسیه می‌رود/ تسهیل صادرات مواد غذایی ایران به روسیه در فهرست مباحث دوجانبه

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران به روسیه سفر می کند.


حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران به روسیه سفر می کند.

به گزارش ایانا به نقل از خبرگزاری تاس، قرار است سفر بلندپایه‌ترین مقام سیاسی ایران به روسیه در ژانویه ۲۰۱۷ میلادی و کمتر از یک ماه آینده انجام پذیرد.
در حال حاضر مسئولین دو کشور در حال آماده سازی برنامه‌های این سفر هستند که پیش‌بینی می‌شود چندین سند همکاری در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و بازرگانی در این سفر به امضای روسای جمهوری ایران و روسیه برسد.

پیش از این در آذر ماه سال گذشته حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان به منظور شرکت در اجلاس مجمع کشورهای صادرکننده گاز و در راستای تعمیق و تحکیم همکاری‌های مشترک به روسیه رفته بود و در آنجا، ٧ سند و یادداشت تفاهم همکاری با این کشور امضا کرده بود.

در آن سفر بر اساس روایت محسن جلال‌پور، رییس وقت اتاق ایران، بنا بر درخواست وزیر جهاد کشاورزی از رئیس‌جمهوری، روحانی با پوتین گفتگویی درباره توسعه و تسهیل صادرات مواد غذایی ایران به روسیه داشته است تا این کشور در واردات کالاهای کشاورزی و مواد غذایی ایران تجدید نظر کند. صادراتی که عمدتاً مواد غذایی از جمله میوه و محصولات گلخانه‌ای بوده و این بازار در حالی به‌روی روسیه بسته شده است که در آینده نزدیک نیز باز نمی‌شود.

اگرچه تا این لحظه خبری قطعی از احتمال عزیمت وزیر جهاد کشاورزی به همراه رییس جمهوری اطلاعات مستندی در دست نیست.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید