Iranian Agriculture News Agency

مدیرجهادکشاورزی شهرستان فیروزکوه عنوان کرد:

اصلاح نژاد 2300 رأس دام سبک و سنگین در فیروزکوه

مدیر جهادکشاورزی شهرستان فیروزکوه گفت: فیروزکوه در اصلاح نژاد دام سبک و سنگین جزو رتبه های برتر استانی به شمار می رود و امسال بیش از یک هزار و 800 رأس دام سبک و حدود 500 رأس دام سنگین تحت برنامه های اصلاح نژادی مورد حمایت جهاد کشاورزی قرار می گیرند.

اصلاح نژاد 2300 رأس دام سبک و سنگین در فیروزکوه

مدیر جهادکشاورزی شهرستان فیروزکوه از اصلاح نژاد دو هزار 300 رأس دام سبک و سنگین در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، مسعود ایلکا با اعلام این خبر گفت: اصلاح نژاد دام سبک و سنگین در شهرستان فیروزکوه جزو رتبه های برتر استانی بوده ؛ به طوری که امسال بیش از هزار و 800 رأس دام سبک و حدود 500 رأس دام سنگین تحت برنامه های اصلاح نژادی، مورد حمایت جهاد کشاورزی قرار می گیرند .

وی تصریح کرد: با توجه به پراکندگی روستاها اصلاح نژاد دام سنگین با تلقیح اسپرم نژاد دو منظوره سیمنتال با کیفیت خوب گوساله و سرعت رشد بسیار بالا مورد توجه و حمایت جهاد کشاورزی قرار گرفته است .

مدیرجهادکشاورزی شهرستان فیروزکوه ادامه داد: به همین منظور بیش از 600 دز اسپرم نژاد سیمنتال و مونت بیلیارد به صورت یارانه ای از سال گذشته تا کنون تهیه شده که تا کنون حدود 450 رأس دام سنگین با این اسپرم ها تلقیح گردیده اند .

ایلکا در خصوص دام سبک نیز گفت: تلقیح دام های سبک شهرستان با اسپرم نژاد رومانف که یکی از بهترین نژادهای گوسفند دنیا از نظر چند قلوزایی وسرعت رشد به شمار میرود‏، پیگیری می شود .

وی افزود: این تعداد دام سبک به صورت همزمان در هیچ جای استان و کشور انجام نشده و این امر مایه مباهات شهرستان است .

ایلکا در پایان خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی فیروزکوه تمام تلاش خود را برای عمل به شعار اقتصاد مقاومتی اقدام وعمل به کاربسته و سعی دارد که در بخش دامپروری پروژه اصلاح نژاد خود را با دقت تمام با همکاری بهره برداران شهرستان به انجام برساند.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید