Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل مهندسی و حد نگاری سازمان امور اراضی کشور در استان البرز خبر داد:

اجرای کاداستر اراضی کشاورزی و رفع تداخلات اراضی ملی و مستثنیات اولویت اصلی جهاد کشاورزی

مدیر کل مهندسی و حد نگاری سازمان امور اراضی کشور گفت: استان البرز جزو 10 استان اولویت دار کشور بوده و با توجه به مسائل و مشکلات موجود در اراضی استان، باید به صورت ویژه به این امر پرداخته شود و با صرف انرژی و همت مضاعف نسبت به تسریع اجرای این طرح اقدام شود.

اجرای کاداستر اراضی کشاورزی و رفع تداخلات اراضی ملی و مستثنیات اولویت اصلی جهاد کشاورزی

مدیر کل مهندسی و حد نگاری سازمان امور اراضی کشور گفت: اجرای کاداستر اراضی کشاورزی و رفع تداخلات اراضی ملی و مستثنیات اولویت اصلی وزارت جهاد کشاورزی است.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، نیازی در جلسه کارگروه هماهنگی استانی کاداستر اراضی کشور در استان البرز با اشاره به اهمیت اجرای کاداستر اراضی کشاورزی در صیانت از زمین به عنوان امانت آیندگان گفت: اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی و رفع تداخلات اراضی ملی و مستثنیات ناشی از اجرای قوانین موازی اولویت اصلی وزارت جهاد کشاورزی به شمار می رود.

وی گفت: با توجه به حساسیت های زیاد در استان البرز بحث اراضی کشاورزی از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است و این استان جزو 10 استان اولویت دار کشور بوده و با توجه به مسائل و مشکلات موجود در اراضی استان، باید به صورت ویژه به این امر پرداخته شود و با صرف انرژی و همت مضاعف نسبت به تسریع اجرای این طرح اقدام شود.

شایان توجه است در حال حاضر طرح کاداستر اراضی کشاورزی به مساحت 20 هزار هکتار در استان البرز در دست اجراست و بر اساس مصوبات جلسه کارگروه استانی هماهنگی کاداستر کشاورزی مقرر شد نسبت به انتخاب مشاور برای اجرای 20 هزار هکتار دیگر از اراضی کشاورزی استان اقدام عاجل صورت پذیرد .

براساس گزارش های اعلام شده در این جلسه، در اجرای ماده 54 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر تا کنون 72 پلاک در این خصوص شناسایی شده است که 70 هزار هکتار اراضی ملی و 50 هزار هکتار اراضی غیر ملی را شامل می شود.

جلسات کارگروه استانی هماهنگی کاداستر کشاورزی استان البرز با حضور نمایندگان ثبت و اسناد، راه و شهرسازی، منابع طبیعی، بنیاد مسکن، معاونت های تخصصی سازمان جهاد کشاورزی استان و مدیر و کارشناسان امور اراضی استان به ریاست رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تشکیل می شود.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید