Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی در مراسم انتخاب پژوهشگران نمونه عنوان کرد:

تغییر رویکرد تحقیقات کشاورزی در چابک‌سازی بخش خصوصی

وزیر جهاد کشاورزی از افزایش سهم بخش خصوصی در تحقیقات کشاورزی استقبال کرد.

تغییر رویکرد تحقیقات کشاورزی در چابک‌سازی بخش خصوصی


وزیر جهاد کشاورزی از افزایش سهم بخش خصوصی در تحقیقات کشاورزی استقبال کرد.

به گزارش خبرنگار ایانا، محمود حجتی امروز در مراسم انتخاب پژوهشگران نمونه عرصه کشاورزی گفت: در گذشته تنها دولتی‌ها در بخش تحقیقات فعال بودند، اما اکنون کم‌کم پای بخش خصوصی در این عرصه باز شده و باید در یک افق زمانی قابل قبول این ظرفیت‌ها چندبرابر شود.

وی با ابراز خرسندی از ایجاد حلقه اتصال سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با دانشگاه‌ها، افزود: اکنون شرایطی به‌وجود آمده که هم پای دانشجویان به مؤسسه‌های تحقیقاتی باز شده و هم ارتباط مؤسسه‌ها با دانشکده‌ها و پردیس‌های کشاورزی افزایش یافته است؛ بنابراین از این پس شاهد رویکرد جدیدی در عرصه تحقیقات خواهیم بود.

به گفته وزیر جهاد کشاورزی، بحث دانش‌بنیان کردن دستاوردها در اولویت قرار گرفته که آن نیز به‌صورت شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش خصوصی نمود یافته و باید تحقیقات کشاورزی به این سمت حرکت کند، زیرا با توجه به باز بودن دست بخش خصوصی در چابک‌سازی، مطمئناً بخش تحقیقات حرف‌های بیشتری برای گفتن خواهد داشت.

حجتی عنوان کرد: آنچه ما در میدان عمل به‌دست می‌آوریم، بر اساس زیربنا و زیرساختی است که پژوهشگران و محققان در اختیار ما می‌گذارند؛ بنابراین اگر تلاش آنها نبود، قطعاً نه‌تنها افزایش تولید نداشتیم، بلکه دچار کاهش نیز می‌شدیم.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات و محدودیت‌هایی که در تولید وجود دارد، کارایی بذر نیز وابسته به همین مسائل است؛ بنابراین اگر به‌صورت روزانه بذر جدید، نهال جدید و دانش جدید در اختیار عرصه تولید قرار نگیرد، در همه شئون کشاورزی دچار نقصان و پس‌رفت خواهیم شد.

حجتی در پایان تأکید کرد: البته محققان ما نیز با مشکلات زیادی ازجمله کمبودهای اعتباری دست و پنجه نرم می‌کنند؛ با این حال، دولت در این سال‌ها بیش از توان خود نسبت به بخش کشاورزی همکاری داشته و با وجود تمام محدودیت‌ها، آن را به حال خود رها نکرده است./

V-950928-05

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید