Iranian Agriculture News Agency

در دومین گردهمایی سراسری مسئولان حوزه‌های نمایندگی ولی فقیه جهاد کشاورزی اعلام شد:

اجرای کل فعالیت‌های فرهنگی وزارت جهاد کشاورزی تحت نظارت حوزه نمایندگی ولی فقیه / کمک 100 میلیون تومانی کارکنان جهاد کشاورزی به موکب های کربلا

دومین گردهمایی سراسری مسئولان حوزه‌های نمایندگی ولی فقیه وزارت جهاد کشاورزی آغاز به کار کرد.

اجرای کل فعالیت‌های فرهنگی وزارت جهاد کشاورزی تحت نظارت حوزه نمایندگی ولی فقیه / کمک 100 میلیون تومانی کارکنان جهاد کشاورزی به موکب های کربلا

دومین گردهمایی سراسری مسئولان مسوولان حوزه‌های نمایندگی ولی فقیه وزارت جهاد کشاورزی در تهران آغاز به کار کرد.
به گزارش ایانا از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، آیت‌الله حسن عالمی نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در این گردهمایی که تا 30 آذرماه ادامه دارد، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع مسوولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی،بر لزوم دقت و تامل بیشتر در سخنان رهبر معظم انقلاب و بکارگیری رهنمودهای ایشان در اجرای وظایف محوله تاکید کرد.
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، استفاده معنوی، فکری و علمی از زندگی پیامبر رحمت (ص)را ضروری برشمرد و تصریح کرد: نخستین وظیفه در هدایت مردم، آموزش و تعلیم کتاب خدا و تادیب مردم به ادب شایسته است بنابراین امر خدا را باید در بین مردم تسری داد و آن را بر دل و روح و جان مردم نشاند.
وی عمل به وظیفه، راستگویی، وفای به عهد، ایمان و تقوی الهی، امانتداری، ترک خیانت، مدارا و گذشت با مردم، احقاق حق و عدالت را از دیگر تاکیدات پیامبر اکرم(ص) به یارانش عنوان و خاطرنشان کرد: مسئولان ما نیز باید در تمام وظایف محوله این امور را به درستی اجرا کنند.
آیت‌الله عالمی اظهار امیدواری کرد: خداوند عالم به همه ما توفیق دهد تا بتوانیم درست عمل کنیم و در مسیر حق درست بمانیم و وظایفمان را چنان که بایسته است به درستی انجام دهیم.
در حاشیه این گردهمایی، پیمان فلسفی مدیر کل دفتر نمایندگی ولی فقیه وزارت جهاد کشاورزی، بررسی برنامه‌ها و ایجاد همگرایی در استان‌ها و سازمان‌های تابعه حوزه نمایندگی ولی فقیه را از اهداف برگزاری این گردهمایی عنوان کرد و گفت: مباحث فرهنگی، آموزش عقیدتی، موضوع استاندارد غذای حلال، بررسی برنامه ستادهای چهارگانه شامل امر به معروف و نهی از منکر، عفاف و حجاب، اقامه نماز و زکات از دیگر مباحث دستور کار این نشست است.
وی با بیان این که کل فعالیت‌های فرهنگی وزارت جهاد کشاورزی تحت نظارت حوزه نمایندگی ولی فقیه اجرا می‌شود، اظهار داشت: بخش عمده‌ای از این فعالیت‌ها توسط همکاران این حوزه اجرا می‌شود و همکاران دیگر بخش‌ها نیز، اجرای فعالیت‌های فرهنگی را پشتیبانی می‌کنند.
فلسفی با بیان این که در سال 94، برنامه‌های متعدد فرهنگی در 15 محور و سیاست کلی ابلاغ و اجرا شد و نتیجه آن در موضوعات مختلف مرتبط با وظیفه‌مندی حوزه نمایندگی ولی فقیه پیگیری می‌شود، گفت: در 9 ماهه نخست امسال نیز با وجود محدودیت‌های مالی و نیروی انسانی تلاش‌های خوبی در موضوع آموزش عقیدتی کارکنان، آموزش خانواده‌های همکاران، برگزاری مسابقات قرآن (با حضور بیش از 700 نفر) انجام شده و نتایج خوبی نیز در پی داشته است.

اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار در مرز چزابه جهت عملیات اجرایی ستاد اربعین
به گفته وی، در مباحث فرهنگی ستادهای چهارگانه برای نخستین بار، ستاد اربعین در وزارت جهاد کشاورزی در سال جاری فعال شد و با تلاش همکاران موسسه جهاد نصر بیش از یک میلیارد تومان اعتبار در مرز چزابه جهت عملیات اجرایی به این ستاد اختصاص یافت.
همچنین از سوی کارکنان وزارتخانه نیز بیش از 100 میلیون تومان کمک نقدی برای اجرای برنامه موکب (پذیرایی و اسکان) زائران کربلای معلی هزینه شد.
مدیر کل دفتر نمایندگی ولی فقیه وزارت جهاد کشاورزی، با بیان این که در بخش کشاورزی در ارتباط با اقتصاد مقاومتی و تبیین دیدگاه‌های مقام معظم رهبری، برنامه‌های مفصلی شامل سخنرانی، همایش و هم‌اندیشی در تمام استان‌ها در حوزه کمک به افزایش عملکرد محصولات کشاورزی صورت گرفته است، گفت: همکاران ما در این بخش، در کنار روسای سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها و سازمان‌ها، در جهت تقویت بخش کشاورزی و تبیین مباحث فرهنگی در موضوعاتی همچون افزایش بهره‌وری تولید، کاهش مصرف نهاده‌ها و افزایش بهره‌وری از آب تلاش می‌کنند.
وی بازسازی عتبات عالیات را از جمله برنامه‌های آتی این حوزه برشمرد و افزود: با تفاهمی که با ستاد بازسازی عتبات به عمل می‌آوریم سه پروژه مصوب در این بخش اجرا خواهد شد.
فلسفی با اشاره به این که بیش از 400 روحانی شاغل در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی سراسر کشور و حدود 700 روحانی به عنوان ناظر شرعی در کشتارگاه‌ها، مراکز فرآوری و تبدیل محصولات پروتئینی و مراکز شیلاتی در سراسر کشور مشغول فعالیت هستند، تصریح کرد: این مجموعه ارزشمند در کنار همکاران بخش کشاورزی در پشتیبانی فرهنگی و معنوی و ترویج فرهنگ تولید، کار و جهاد مضاعف برای انجام فعالیت‌های کشاورزی تلاش می‌کنند.
در ادامه این گردهمایی، مباحث کمیته روستایی و عشایری دهه فجر، بازسازی عتبات عالیات، زکات و مباحث فرهنگی و اقتصاد مقاومتی طی روزهای آینده مطرح و در آخرین روز این گردهمایی، جلد سوم دانشنامه اسلامی کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست رونمایی خواهد شد.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید