Iranian Agriculture News Agency

مشاور اجتماعی و امور بانوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد:

تبیین رابطه معنادار موفقیت زنان و خانواده در نخستین کنگره ملی زنان موفق ایران

یکی از محورهای اصلی این کنگره، بررسی رابطه معنادار میان زنان موفق و خانواده موفق است ، بدین معنی که حضور زنان در مناصب مدیریتی و سیاسی، نه تنها لطمه ای به پایه و اساس خانواده وارد نمی کند، بلکه موجب ایجاد موفقیت در خانواده نیز می شود

تبیین رابطه معنادار موفقیت زنان و خانواده در نخستین کنگره ملی زنان موفق ایران

به گزارش ایانا به نقل از واحد خبری نخستین کنگره ملی زنان موفق ایران، پروین داداندیش، مشاور امور بانوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام حمایت جدی این وزارتخانه از این کنگره بیان کرد: یکی از محورهای اصلی این کنگره، بررسی رابطه معنادار میان زنان موفق و خانواده موفق است ، بدین معنی که حضور زنان در مناصب مدیریتی و سیاسی، نه تنها لطمه ای به پایه و اساس خانواده وارد نمی کند، بلکه موجب ایجاد موفقیت در خانواده نیز می شود. همچنین فراکسیون زنان مجلس حمایت جدی خود را از این کنگره اعلام داشته است .

وی خاطر نشان کرد: یکی از شاخصه های اصلی زنان موفق، در کنار مسئولیت در خارج از خانه، مدیریت آنان در خانواده است. همچنان که در جامعه ای بزرگ مسؤولیت ها کارساز بوده و انجام درست آنها، جامعه را سامان می بخشد. در خانواده که جامعه ای کوچک و مقدس به شمار می رود، احساس مسئولیت و انجام درست وبه موقع آن ها خانواده را به سوی رستگاری رهنمون می سازد.

وی با توجه به اینکه تاثیر موفقیت بانوان برخانواده که از محورهای اصلی این کنگره است، بیان داشت: نقش زنان در خانواده همیشه و همواره بی‌بدیل بوده و در هر برهه حساسیت‌های خاص خود را داشته‌ است که زنان با درک به ‌موقع درصورت بروز مشکلات درخانواده و با بصیرت و ذکاوت کافی آن را تشخیص و نسبت به رفع آن عمل می کنند.

وی تاکید کرد: درک مسائل مهم زنان با اولویت‌های واقعی نیز باید در رأس دغدغه‌های ما باشد تا با درنظرگیری اولویت‌ها، نیازها و مسائل اصلی و فرعی زنان را شناسایی و درجهت مرتفع ساختن آنها برنامه ریزی دقیق انجام دهیم.

وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه زنان نیمی از جامعه را تشکیل داده و برنیم دیگر نیز تاثیر ویژه ای داشته، نباید نقش موثر زنان در حوزه های فرهنگ، هنر، تربیت جامعه و خانواده را نادیده گرفت.

وی در ادامه بیان داشت: تلاش براین است تا با مشارکت کلیه طیف ها و بخش ها این کنگره هر چه با شکوه تر برگزار گردد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با برگزاری این کنگره بتوانیم شرایط حضور فعال زنان در جامعه را در جهت شتاب بیشتر توسعه و پیشرفت اسلامی و موفقیت هرچه بیشتر آنان درجامعه وتاثیرات مثبت آن برخانواده را تسهیل و فراهم نماییم.

برگزاری پنل های تخصصی با موضوعات مختلف از جمله پنل مهم زنان مدیر و تعادل کار و زندگی با محورهای بررسی رابطه مدیریت بانوان، کنترل کار و تعادل کار- زندگی، بررسی چالش های بانوان مدیر و تاثیر آن در زندگی فردی و شناسایی راهکار های مناسب برای بانوان مدیر جهت تعادل و زندگی در دنیای امروز، با حضور پر رنگ و گسترده اعضای فراکسیون زنان مجلس با اعطای گواهینامه های معتبردر عرصه مدیریت رهبری وسازمانی،مشارکت سیاسی وتعاملات بین المللی باحضور اندیشمندان این حوزه و ارزش نهادن به توانمندی مدیریتی بانوان کشور از بخش های حائز اهمیت این رویداد خواهد بود. شایان ذکر است این کنگره به منزله تجلیل وقدردانی از بانوان موفق نبوده بلکه با هدف بررسی موانع و رفع چالش های موجود در راستای حضور تاثیرگذار زنان درسطوح مختلف مدیریتی کشور برگزار می شود.

از برنامه های حائز اهمیت این کنگره پنل ارائه تجربیات بانوان مدیر و موفق، راهکارهای تاثیر گذار آن ها در مدیریت خانواده و... به منظور طرح الگوهای سازنده است.

علاقه مندان و پژوهشگران می توانند با توجه به محورهای کنگره از جمله شناسایی موانع پیش روی نقش آفرینی مدیریتی بانوان در دستگاه اجرایی، بررسی موانع فرهنگی و اجتماعی در عدم حضور بانوان کشور در بخش های مدیریتی، شناسایی راهکارهایی جهت افزایش حضور بانوان در بخش های مدیریتی، شناسایی فرصت و تهدیدها در عرصه حضور بانوان در بخش های مدیریتی و...، مقالات خود را برای شرکت در این کنگره از طریق پایگاه اینترنتی www.topwomeni.ir به دبیرخانه کنگره، ارسال نمایند. علاقه مندان برای کسب اطلاعات تکمیلی می توانند به پایگاه اینترنتی کنگره مراجعه و یا با شماره های 4-33699093-021و 9-36621318-021 تماس حاصل نمایند.

نخستین کنگره بین المللی زنان موفق ایران همگام با ماده 31 برنامه ششم توسعه، باهدف بهره مندی جامعه از سرمایه انسانی بانوان توانمند در فرآیند توسعه پایدار و متوازن، باحمایت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، استانداری تهران، وزارت کشور، وزارت امور خارجه، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت نفت، وزارت آموزش و پرورش، وزارت تعاون،کار ورفاه اجتماعی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سازمان صدا و سیما، سازمان آموزش و فنی حرفه ای کشور، سازمان بهزیستی، سازمان تبلیغات اسلامی،مرکز آمار ایران، جمعیت هلال احمر، دانشگاه الزهرا،کانون زنان بازرگان ایران، با همکاری دفتر امور بانوان و خانواده و زارتخانه ها، استانداری ها، سازمان های مدیریتی، با محوریت ارتقاء مدیریت و رهبری زنان در دستگاه های اجرائی در عرصه ملی، دیپلماسی و تعاملات بین المللی، با دعوت گسترده از مقامات ملی و بین المللی، از جمله حسن روحانی ریاست جمهوری؛ وزرا، بانوان موفق در عرصه های ملی و بین المللی از کشورهای مختلف جهان و مدیران زن دردستگاه های اجرایی کشور، به همت مرکز همایش ­های بین المللی توسعه؛ دی ماه 95 در سالن اجلاس سران اسلامی تهران، برگزار می شود./
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید