Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبر داد:

خرید تضمینی مرکبات شب عید در مازندران/ هر کیلو پرتقال 834 تومان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: با برآوردهای اولیه 30 درصد مرکبات استان دچار سرمازدگی شد ولی به این مفهوم نیست که باید دور ریخته شود، بلکه بخشی وارد بازار، بخشی برای آبگیری و محصولاتی هم که به مرحله تلخی نرسید، برای شب عید ذخیره‌‌سازی می‌شود.

خرید تضمینی مرکبات شب عید در مازندران/ هر کیلو پرتقال 834 تومان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از آغاز خرید تضمینی پرتقال در استان از فردا خبر داد و گفت: پرتقال درجه یک بدون آفت و سرمازدگی هر کیلوگرم 834 تومان از باغداران خریداری می‌شود .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، دلاور حیدرپور درباره قیمت خرید تضمینی پرتقال شب عید اظهار کرد: پرتقال به اندازه کافی در استان وجود دارد و نگرانی از بابت تأمین مرکبات نداریم، بلکه زیادی تولید نیز داریم .

وی ادامه داد: با برآوردهای اولیه 30 درصد مرکبات استان دچار سرمازدگی شد ولی به این مفهوم نیست که باید دور ریخته شود، بلکه بخشی وارد بازار، بخشی برای آبگیری و محصولاتی هم که به مرحله تلخی نرسید، برای شب عید ذخیره‌‌سازی می‌شود .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از ذخیره‌سازی 700 هزار تن پرتقال سالم در استان خبر داد و افزود: به دلیل اینکه بازار ملتهب است و بازار با فراوانی عرضه مواجه شد، شایعات به گونه‌ای است که تمامی پرتقال‌ها خراب است و این امر سبب ورود دلالان به امر خرید می‌شود که مرکبات را با حداقل قیمت خریداری می‌کنند .

حیدرپور از آغاز خرید تضمینی پرتقال در استان خبر داد و گفت: خرید مرکبات از فردا در استان آغاز می‌شود و نگرانی برای تأمین مرکبات شب عید وجود ندارد .

وی ادامه داد: پرتقال درجه یک بدون آفت و سرمازدگی هر کیلوگرم 834 تومان از باغداران خریداری می‌شود .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اضافه کرد: در هر شهرستان مراکز خرید دایر خواهد شد که مجهز به انبار و باسکول باشند تا مشکلی برای خرید مرکبات به‌وجود نیاید .

حیدرپور در پایان خاطرنشان کرد: طی چند روز گذشته سه هزار تن مرکبات از باغداران جمع‌آوری و برای هشت هزار تن حواله خرید صادر شد و تا خرید این مقدار حواله صادر شده انجام نشود، هیچگونه مرکبات صنعتی در استان تحویل گرفته نمی‌شود.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید