Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران ایران در گفت‌وگو با ایانا مطرح کرد:

کاهش 50 تومانی قیمت شیرخام، با وجود افزایش نرخ محصولات لبنی/ سکوت دوباره سازمان حمایت

نماینده بخش خصوصی تولیدکنندگان شیرخام، از کاهش نرخ این محصول ابراز نگرانی کرد.

کاهش 50 تومانی قیمت شیرخام، با وجود افزایش نرخ محصولات لبنی/ سکوت دوباره سازمان حمایت


نماینده بخش خصوصی تولیدکنندگان شیرخام، از کاهش نرخ این محصول ابراز نگرانی کرد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران ایران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اعلام این خبر گفت: متأسفانه در چند ماه اخیر، قیمت شیرخام به‌طور میانگین 50 تومان برای هر کیلوگرم در کل کشور کاهش یافته است.

علیرضا عزیزاللهی با اشاره به اینکه کارخانه‌های متعدد، شیوه‌های مختلفی را برای کاهش قیمت در پیش گرفته‌اند، افزود: به‌طور مثال، شرکت "میهن" از اردیبهشت‌ماه، شرکت "دامداران" از مردادماه، شرکت "پاک" از مهرماه و شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) همچون کارخانه‌های متعددی در سراسر کشور دارد، این روند را در طول چند ماه اخیر در پیش گرفته است؛ این در حالی است که برندی مانند کاله تا 90 تومان به ازای هر کیلوگرم، نرخ شیرخام را تنزل داده و آن را به یک‌هزار و 160 تومان رسانده است.

به گفته وی، تمام این اتفاقات در حالی رخ داد که در دو سه ماه اخیر، قیمت برخی از محصولات لبنی در بازار مصرف افزایش داشته و با وجود شروع فصول پرمصرف در کشور، کارخانه‌ها اقدام به چنین کاری کرده‌اند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران ایران بیان کرد: اکنون شیرخام با چربی 3.2 درصد و بار میکروبی کمتر از یک میلیون، به‌طور میانگین یک‌هزار و 200 تومان در هر کیلوگرم خریداری شده و روزبه‌روز به ضرر و زیان دامداران افزوده می‌شود. در صورتی که طبق مصوبات انجام شده، این قیمت باید یک‌هزار و 440 تومان باشد.

عزیزاللهی معتقد است: باید دستگاه‌های نظارتی مانند تعزیرات و سازمان حمایت وارد عمل شده و در مقابل این اقدامات یک‌جانبه بایستند، اما گویا این دستگاه‌ها به خوبی عمل نکرده و کارخانه‌ها هم هر تصمیمی که بخواهند می‌گیرند.

وی درباره لبنیات فله‌ای اظهار داشت: این رسم از قدیم شایع بوده که وقتی شیرخام، از طرف کارخانه‌ها برگشت می‌خورد، توسط واسطه‌ها با قیمتی بسیار نازل خریداری شده و عمده آنها از مغازه‌های لبنیات سنتی سر در می‌آورند./

V-950929-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید