Iranian Agriculture News Agency

اشتغال زنان پس از نظرسنجی

تولید سبزیجات ایتالیایی برای زنان سرپرست خانوار در ژاپن

شهر ساکاتا از استان یاماگاتا با آب و هوایی سرد در نزدیکی کوه چوکای، واقع است. در این مکان، تولید سبزیجات ایتالیایی توانسته به کمک زنانی بیاید که سرپرست کودکان‌شان هستند.

تولید سبزیجات ایتالیایی برای زنان سرپرست خانوار در ژاپن


شهر ساکاتا از استان یاماگاتا با آب و هوایی سرد در نزدیکی کوه چوکای، واقع است. در این مکان، تولید سبزیجات ایتالیایی توانسته به کمک زنانی بیاید که سرپرست کودکان‌شان هستند.

به گزارش ایانا از وب‌سایت The Japan News ، این پروژه توسط اعضای یک گروه مطالعاتی محلی برای زنان علاقه‌مند به کشاورزی راه اندازی شد. 21 عضو گروه درباره چگونگی ترویج صنعت و توسعه جامع در راستای پیشرفت زنان و ایده‌های‌شان، که فراتر از شغل است، مطالعه می‌کنند.

یازده نفر اعضای گروه مطالعاتی را کارکنان شرکت و دانشجویانی که کشاورز نیستند، تشکیل می‌دهند. با توجه به بخش سیاست کشاورزی دولت، صنعت کشاورزی ساکاتا، دارای یک هزار و 90 کارگر زن در سال 2015 بود که حدود 40 درصد از کل نیروی کار در صنعت را شامل می‌شد. با این حال، مردان معمولا نقش مرکزی در مدیریت کسب و کار کشاورزی را بازی می‌کنند.

گروه مطالعاتی در ماه ژوئن سال گذشته، با هدف آموزش کشاورزان زن، همراه با شناسایی نیازهای مصرف کنندگان از دیدگاه زنان، توسط دولت راه‌اندازی شد.

آکیکو آیودا 42 ساله، عضو گروه مطالعاتی و کشاورز گفت: "گروه در فعالیت‌هایی که مربوط به نظرسنجی از زنان است درگیر می شود که برای نمونه می توان به نظرسنجی ای اشاره کرد که نشان می داد تولید سبزیجاتی قابل اعتمادتر برای کودکان و مصرف کنندگان مورد نظر زنان ژاپنی در آن منطقه است."

ازجمله فعالیت‌های این گروه می‌توان به دیدار گروه در ماه نوامبر سال گذشته با شماری از زنان در یوکوهاما اشاره کرد که در این دیدار زنان به استفاده سبزیجات سالم و باکیفیت تأکید کردند.

این درخواست‌ها باعث شد تا انگیزه تولید سبزیجات ایتالیایی را در ریساایکدا " Risa Ikeda "، 29 ساله ایجاد کند. ایکدا کارمند دانشگاه خدمات اجتماعی " Community Service " و علوم توهوکو است.

در همین راستا، ‌مرکز آموزش و تحقیقات بیوتکنولوژی برای ایکدا، گیاهان جوانی از شش نوع سبزیجات ایتالیایی که در آغاز کار برای تولید مناسب بودند، فراهم کرد؛ شش نوع گیاه که شامل سبزی‌های برگ‌دار و یک نوع چغندر بودند.

ایکدا از ماه اوت پرورش سبزیجات را در 50 متر مربع زمین آغاز کرد. این نخستین بار بود که عضوی از گروه مطالعاتی سعی می کرد تا با دست خود محصولی را پرورش دهد. ایکدا در آغاز در مورد کاری که می کرد، مطمئن نبود و این در حالی بود که آفات به گیاهانش آسیب زده بودند.

وی گفت: "من به رشد گیاهان بدون مواد شیمیایی متعهد شده بودم، بنابراین از اسید pyroligneous استفاده کردم که می‌توان با دست آفات را برداشت."

ایکدا افزود: "من با این هدف در این مزرعه کار می کردم که بتوانم به مادرانی که سرپرست کودکانشان بودند، کمک کنم."

حدود یک ماه و نیم طول کشید تا ایکدا توانست چغندر کافی را برای ارایه به اعضای گروه مطالعاتی و رستوران‌های محلی برداشت کند. ایکدا، سبزی های برگ دار مانند کلم توسکانی را نوامبر امسال برداشت کرد چراکه با سرد شدن هوا، سبزیجات عطر و طعم خوبی پیدا می‌کردند. وی قرار است برای دریافت بازخوردها، تولیدات خود به مصرف‌کنندگان در یوکوهاما ارائه کند.

اعضای دیگر گروه و به همراه یک آشپز، اواخر ماه سپتامبر، از مزرعه‌ی ایکدا به منظور بررسی کیفیت محصولات بازدید کردند و در مورد چگونگی پخت سبزیجات با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

به گفته میکیو آبه، صاحب و آشپز ‌رستورانی محلی به سبک غربی به نام Seiyou Kappou Kagetsu ، سبزیجات ایتالیایی (تولید ایکدا) خوشمزه و طعم بسیار خوبی دارند، آن ها را می توان در سالاد و سوپ استفاده کرد.

همچنین گروه یاد شده، قصد دارد با افزودن دستور العمل‌‌های پخت غذایی، به مادران کمک کند. این گروه در آینده، قرار است برنامه ریزی با هدف فروش سبزیجات در منطقه شهری توکیو، همراه با افزودن غذای مخصوص ساکاتا به رستوران محلی را ‌انجام دهند.

آیودا گفت: "هدف ما تولید سبزیجات با استفاده از پیشنهادات سازنده زنان است."

ایکدا هم امیدوار است، بتواند خدمات تحویل منازل ( delivery ) را راه‌انداری کند./


ترجمه: فرحناز سپهری


منبع:

http://the-japan-news.com/

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید