Iranian Agriculture News Agency

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان در گفت‌وگو با ایانا:

کارخانه قند دزفول اسفندماه به بهره‌برداری می‌رسد/ تحویل 50 هزار تن ذرت خوزستان در بورس

در صورتی که اعتبارات مورد نیاز تأمین شود، کارخانه قند دزفول تا اسفندماه امسال آماده بهره‌برداری خواهد بود.

کارخانه قند دزفول اسفندماه به بهره‌برداری می‌رسد/ تحویل 50 هزار تن ذرت خوزستان در بورس


در صورتی که اعتبارات مورد نیاز تأمین شود، کارخانه قند دزفول تا اسفندماه امسال آماده بهره‌برداری خواهد بود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا درباره وضعیت کارخانه قند دزفول گفت: عملیات بازسازی و راه‌اندازی مجدد کارخانه قند دزفول در شهرستان شوش از شهریورماه سال گذشته آغاز شده و بر اساس آخرین بازدیدهای انجام‌شده، این کارخانه در بخش تبدیل شکرخام به شکرسفید 90 درصد پیشرفت و در سایر بخش‌ها نیز از پیشرفت 50 درصدی برخوردار است.

محمد قاسمی‌نژاد افزود: شرکت بازسازی‌کننده این کارخانه قند تأکید کرده که در صورت اختصاص اعتبارات تا اسفندماه سال جاری می‌تواند چغندرقند تولیدی کشاورزان منطقه را تحویل بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون 20 میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی کارخانه فوق اختصاص یافته، در حالی که 40 میلیارد تومان هزینه شده است.

قاسمی‌نژاد ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود که این کارخانه قند می‌تواند برای برداشت اسفندماه سال جاری به بهره‌برداری برسد.


چندقیمتی بودن ذرت بورسی، دغدغه ذرت‌کاران

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان درباره عرضه ذرت کشاورزان با قیمت تضمینی در بورس کالا نیز تصریح کرد: تاکنون حدود 50 هزار تن از ذرت بهره‌برداران خوزستانی تحویل بورس شده است و پیش‌بینی می‌شود که استان خوزستان همچنان رتبه نخست در عرضه ذرت در بورس را به خود اختصاص دهد.

وی چندقیمتی بودن ذرت را از بزرگ‌ترین ذغدغه بهره‌برداران این بخش برشمرد و یادآور شد: انجمن صنفی مربوطه پیگیر آن است که قیمت‌ها را به‌صورت تک‌قیمتی محاسبه و عرضه کند.

قاسمی‌نژاد تأکید کرد: بر اساس جدول ارائه‌شده، ذرت تحویلی بر اساس کیفیت تقسیم‌بندی شده، اما کشاورزان معتقدند اگر کیفیت این محصول بالاتر از سقف تعیین‌شده باشد، باید با قیمت بالاتر از خرید تضمینی محاسبه شود و در غیراین‌صورت با قیمت پایین‌تر مورد محاسبه قرار گیرد.

وی در پایان اظهار داشت: در این جدول سقف قیمتی دیده شده است، اما درباره میزان افزایش هیچ عددی در آن آورده نشده است./

M-950930-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید