Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی عنوان کرد:

انتخاب 257 پهنه برای اجرای طرح نظام نوین ترویج در آذربایجان‌غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی گفت: باید با استفاده از تمام امکانات موجود و عملیاتی کردن طرح نظام نوین ترویج کشاورزی به نحو مطلوب در استان به منظور ارتقــای مهــارت هــای فنــی و مدیریتــی بهــره بــرداران شــاغل بــه فعالیــت کشــاورزی و کاهش اختلاف معنادار بین متوسط تولید با حداکثر تولید نهایت اهتمام و تلاش خود را به کارگیریم.

انتخاب 257 پهنه برای اجرای طرح نظام نوین ترویج در آذربایجان‌غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی بر هم افزایی و تعامل بیشتر بین بخش های ترویجی و تحقیقاتی برای اجرایی کردن هر چه مطلوب طرح نظام نوین ترویج کشاورزی در استان تأکید کرد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، اسمعیل کریم زاده در سومین جلسه ستاد نظام نوین ترویج کشاورزی استان با اشاره به اهمیت اجرایی شدن این طرح در استان اظهار کرد: در استان آذربایجان غربی تعداد 55 پهنه به عنوان پایلوت در 14 مرکز جهاد کشاورزی شهرستان ها برای اجرای طرح نظام نوین ترویج کشاورزی از نیمه دوم سال 94 انتخاب و کارهای اجرایی آن آغاز شده بود که از نیمه دوم سال 95 با ابلاغ مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی نیز این طرح در کل 257 پهنه موجود در استان فرآیند اجرایی و عملیاتی آن آغاز شده است .

وی تصریح کرد: محورهای اصلی این طرح بر اساس سه محور ساماندهی مراکز خدمات ترویج کشاورزی، عرصه‌های تولید و استقرار شبکه مدیریت دانش است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی گفت: امسال گندمکار نمونه استانی در زمینه تولید گندم 13 تن در هر هکتار برداشت کرده در حالی که متوسط تولید آن در سال جاری 3.8 تن در هکتار است. در این راستا باید همه با هم با استفاده از تمام امکانات موجود و عملیاتی کردن طرح نظام نوین ترویج کشاورزی به نحو مطلوب در استان به منظور ارتقــای مهــارت هــای فنــی و مدیریتــی بهــره بــرداران شــاغل بــه فعالیــت کشــاورزی و کاهش اختلاف معنادار بین متوسط تولید با حداکثر تولید و مقرون به صرفه کردن تولیدات کشاورزی نهایت اهتمام و تلاش خود را به کارگیریم .

این مسئول تأکید کرد: با توجه به اینکه بهره برداران کشاورزی در فصل زمستان از فراغت بیشتری برخوردار هستند، باید مروجان کشاورزی از این فرصت برای آموزش و انتقال یافته های جدید تحقیقاتی به بهره برداران استفاده کنند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد با تجهیز مراکز جهاد کشاورزی به امکانات به روز و پهنه‌بندی حوزه‌های زیر پوشش و استفاده بهینه از امکانات موجود، شاهد پیاده‌سازی نظام نوین ترویج کشاورزی به بهترین شیوه و در کوتاه‌ترین زمان در سطح استان باشیم.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید