Iranian Agriculture News Agency

با ادامه پژوهش‌ها انجام می‌شود:

کاهش اکسید نیتروژن در آب های زیرزمینی وکشاورزی / تبدیل اکسید نیتروژن به گازی کم خطرتر برای محیط زیست / کاهش انتشار گلخانه‌‌ای ناشی از کشاورزی

دانشمندان از نیوزیلند و ایالات متحده دریافتند که می توان با روش های جدید به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در بخش کشاورزی کمک کرد. آنها دریافتند که چگونه واکنش نیتروژن می تواند از نظر شیمیایی به گاز دی نیتروژن غیرفعال تبدیل شده، که گازی کم خطرتر است.

کاهش اکسید نیتروژن در آب های زیرزمینی وکشاورزی / تبدیل اکسید نیتروژن به گازی کم خطرتر برای محیط زیست / کاهش انتشار گلخانه‌‌ای ناشی از کشاورزی

دانشمندان نیوزیلند و ایالات متحده در تحقیقاتی مشترک دریافتند که می توان با روش های جدید به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در بخش کشاورزی کمک کرد . آن ها دریافتند که چگونه واکنش نیتروژن می تواند از نظر شیمیایی به گاز دی نیتروژن غیرفعال تبدیل شده، که گازی کم خطرتر است .

به گزارش ایانا به نقل از وب سایت Radio New Zealand ، بخش کشاورزی به طور عمده در انتشار اکسید نیتروژن ، بیش از سایر بخش ها در سراسر جهان نقش دارد که عمدتا از طریق کودهای نیتروژن انجام می شود .

اکسید نیتروژن 330 برابر بیشتر از دی اکسید کربن و 10 برابر بیشتر از گاز متان در جذب گرما در جو موثر است. این گاز به سمت استراتوسفر (١) حرکت می کند و ازن را از بین می برد .

دکتر ربکا فیلیپس ، ازموسسه تحقیقاتی Landcare نیوزیلند، می گوید: "این تحقیقات در راستای یافتن راه های کنترل انتشار گازها در مزارع، و جایگزین برای نیتروژن اضافی آب های زیرزمینی است. "

فیلیپس گفت: "بخش کشاورزی بیش از هر بخش دیگر در انتشار گازهای گلخانه ای تاثیر دارد که در درجه نخست به دلیل کود و فضولات دام است. "

وی افزود: "راه هایی برای تبدیل نیتروژن که به طور معمول از هوا یا آب تولید می شود، وجود دارد. با تحقیقات بیشتر برای یافتن این روش ها می توانیم کشاورزی در شرایطی انجام دهیم که در آن نیتروژن به ماده ای کم خطر تر برای محیط زیست تبدیل شود. "

این درح الی است که دانشمندان ترکیبات طبیعی مختلف در خاک، مواد آلی و گیاهی آزمایش می کنند تا راهی برای خنثی سازی نیتروژن بیابند .

مرکز تحقیقات Landcare ،طرح مالی را به منظور ادامه پژوهش های به تصویب رسانده است . این پژوهشگر خاطر نشان کرد: "با تامین مالی، در یک سال و نیم آتی به آنچه می خواهیم دست خواهیم بافت ."

ترجمه: فرحناز سپهری

http://www.radionz.co.nz/news/country/320876/research-could-lead-to-agriculture-emission-reduction

پی‌نوشت :

١ - دومین لایه‌ی بزرگ اتمسفر که بالای تروپوسفر و پایین مزوسفر قرار دارد، استراتوسفر نامیده می‌شود. افزایش تدریجی دما از ویژگی‌های آن است. یکی دیگر از ویژگی‌های استراتوسفر میزان نسبتاً زیاد گاز اوزون ( ۳ ( o‌ به‌ویژه در اطراف لایه‌ی استراتوپوز است .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید