Iranian Agriculture News Agency

کمپین پیشگیری از اسراف غذا در اصفهان با حضور ابتکار رونمایی شد

کمپین پیشگیری از اسراف غذا در اصفهان با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور رونمایی شد.



به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از محیط زیست، کمپین پیشگیری از اسراف غذا با هدف جلوگیری از هدررفت منابع و ذخایر آب و خاک کشور توسط معاون رئیس جمهوری ورئیس سازمان حفاظت محیط زیست در همایش چتر همکاری در استان اصفهان رونمایی شد.
خوشه عظیم پور از جمعیت زنان مبارزه با آلودگی محیط زیست در این مراسم به نمایندگی از سازمان های مردم نهاد زیست محیطی استان گفت: کمپین پیشگیری از غذا باهدف جلوگیری از اسراف غذا است.
وی با بیان اینکه مسؤولان استان به راستی دغدغه حفظ محیط زیست را دارند و مدیرکل حفاظت محیط زیست استان حامی سازمان های مردم نهاد زیست محیطی هستند گفت: چند وقتی است به همت سازمان های مردم نهاد زیست محیطی سراسر کشور به خصوص شهر زنجان پویش ملی جلوگیری از اسراف غذا شروع شده است.
وی گفت: شایسته است به نمایندگی از کسانی که سال ها به روش های مختلف از اسراف غذا جلوگیری می کنند اعلام نماییم در بین مردم این دیار نیز می توانیم نمونه هایی خوبی از راهکارهای اسراف دوری از غذا را پیدا کنیم که از سال های گذشته به شکل سنتی و خود جوش توسط خود مردم اجرایی شده است.
عظیم پور افزود: امیدارویم با همتی که به وجود آمده بتوانیم بیش از پیش این حرکت خداپسندانه رااشاعه دهیم زیرا باور داریم وقتی غذایی راهدر می هیم فقط خود آن غذا نیست که ریخته می شود بلکه صدها لیتر آبی که برایی تهیه آن صرف شده، انرژی که که تا رسیدن غذا در سر سفرهای ما مصرف شده وضررهایی که دفن زباله های آن به محیط زیست ما وارد می کند را باید به حساب بیاوریم.
وی افزود: تشکیل های محیط زیستی استان خود را مدافع هر فعالیت می دانند که اثری هرچند کوچک در حفاظت از محیط زیست داشته باشد.
همایش چتر همکاری، از سوی پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان با همکاری اداره‌ کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان و کمیسیون مسئولیت‌های اجتماعی اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید