Iranian Agriculture News Agency

معاون اول رییس جمهوری در ملاقات با مجمع نمایندگان مردم استان قزوین در مجلس عنوان کرد:

باید برای حل طرح های آبیاری کشاورزی در قزوین راهکار مناسب پیدا کنیم

جلسه ملاقات مجمع نمایندگان مردم استان قزوین در مجلس شورای اسلامی با معاون اول رییس جمهوری عصر امروز (چهارشنبه) برگزار شد.

جلسه ملاقات مجمع نمایندگان مردم استان قزوین در مجلس شورای اسلامی با معاون اول رییس جمهوری عصر امروز ( چهارشنبه ) برگزار شد .

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری استان قزوین را از مهم ترین استان های صنعتی کشور برشمرد و گفت : استان قزوین در صنعت کشور نقش محوری دارد و باید برای توسعه صنعت این استان برنامه جامعی تهیه شود .

معاون اول رییس جمهوری یکی از تنگناهای پیش روی توسعه استان قزوین را کمبود آب ارزیابی و خاطرنشان کرد : مشکل کمبود آب استان قزوین باید با استفاده از راهکارها و تدابیر مختلف حل شود و باید برای حل مسائل آب شرب قزوین و طرح های آبیاری کشاورزی در این استان راهکارهای مناسبی پیدا کنیم .

وی همچنین با اشاره به مسائل و مشکلات استان قزوین در بخش حمل و نقل اظهار داشت : اجرای طرح های مربوط به راه و راه آهن در استان قزوین از اهمیت فراوانی برخوردار است و باید این طرح ها جزو اولویت های استان قرار گیرد .

جهانگیری استان قزوین را از استان های پراهمیت کشور در بخش کشاورزی دانست و با تاکید بر ضرورت حل مسائل کشاورزان در این استان، خاطرنشان کرد : دولت تدبیر و امید توجه و حساسیت ویژه ای نسبت به کشاورزان دارد و اهتمام ویژه دولت این است که کشاورزان دچار آسیب و خسارت نشوند .

معاون اول رییس جمهوری همچنین با اشاره به رویکرد دولت تدبیر و امید در توجه به زنان و جوانان، گفت : زنان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند و باور دولت این است که باید از ظرفیت های زنان در مدیریت کشور استفاده شود .

وی افزود : سالانه حدود 850 هزار تا یک میلیون نفر فارغ التحصیل دانشگاهی جویای کار در کشور خواهیم داشت که حداقل نیمی از این جمعیت را زنان تشکیل می دهند و باید برای ایجاد فرصت های شغلی برای آنان چاره اندیشی کنیم .

در این جلسه که معاون رییس جمهوری در امور مجلس نیز حضور داشت، استاندار قزوین گزارشی از وضعیت استان در بخش های مختلف ارائه کرد و گفت : در اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی، واحدهای تولیدی در استان را شناسایی و دسته بندی کرده ایم و تاکنون به 793 واحد تولیدی تسهیلاتی به ارزش 849 میلیارد تومان پرداخت شده که منجر به اشتغالزایی جدید برای 13300 نفر شده است و هدفگذاری استان تا پایان سال، اشتغالزایی برای 20 هزار نفر است .

وی افزود : استان قزوین در 8 ماهه نخست سال جاری بیش از 400 میلیون دلار صادرات داشته است و انتظار داریم میزان صادرات استان تا پایان سال به 800 میلیون دلار برسد .

استاندار قزوین همچنین با اشاره به جذب 451 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان، گفت : در تلاش هستیم برای اجرای طرح های مختلف در استان همچون احداث نیروگاه، از سرمایه گذاری خارجی استفاده کنیم .

در این نشست رییس مجمع نمایندگان مردم استان قزوین در مجلس شورای اسلامی هم با قدردانی از اقدامات دولت، گفت : دولت تدبیر و امید با وجود تنگناهای مختلف، اقدامات موثر و بسیار خوبی را در سطح کشور انجام داده و در این مدت خدمات ارزشمندی ارائه کرده است .

سایر نمایندگان مردم استان قزوین در مجلس شورای اسلامی نیز هر کدام در سخنانی مشکلات اصلی استان را مطرح کردند و به بیان دغدغه های خود برای حل مشکلات و توسعه استان قزوین پرداختند .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید