Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور:

توسعه زراعت چوب در گیلان موجب حفظ جنگل ها و اشتغالزایی می شود

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: کارگروهی با عضویت معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، معاون جنگل های سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری، رئیس سازمان جهادکشاورزی، مدیرکل منابع طبیعی و دستگاه ذیربط تشکیل خواهد شد تا در چارچوب قانون برای رفع مشکلات منابع طبیعی در پروژه های مهم و ضروری که به اختیارات خارج از استان نیاز دارد، تصمیم گیری کنند.

توسعه زراعت چوب در گیلان موجب حفظ جنگل ها و اشتغالزایی می شود

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور بر ضرورت فعال کردن زراعت چوب در استان گیلان تأکید و خاطرنشان کرد که این اقدام به اشتغالزایی، حفظ جنگل و درآمدزایی کمک می‌کند .

به گزارش ایانا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، خداکرم جلالی در دیدار با استاندار گیلان با بیان اینکه در چارچوب قوانین، توقعات و انتظاراتی برای توسعه وجود دارد خاطرنشان کرد: اگر دریا، جنگل و زیبایی های مناطقی همچون گیلان را از دست دهیم، طراوت کشور از بین خواهد رفت .

وی با اشاره به اینکه نیازهای توسعه‌ای و اشتغال نیازمند سیاست‌های راهبردی و استراتژی خاص برای استان‌های شمالی است، اظهار کرد: برای این منطقه استانداران استان‌های شمالی به عنوان نماینده عالی دولت و نظام باید ورود کنند .

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: باید افق کار برای توسعه، اشتغال، صنعت و راه‌ها مشخص شود .

جلالی افزود: به دلیل تأکیدات مقام معظم رهبری فرهنگ حفاظت از اراضی منابع طبیعی در کشور در سالیان اخیر ارتقای خوبی یافته است و مسئولان نظام و جامعه نسبت به مسائل زیست محیطی و جنگل ها حساسیت خاصی دارند .

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: کارگروهی با عضویت معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، معاون جنگل های سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری، رئیس سازمان جهادکشاورزی، مدیرکل منابع طبیعی و دستگاه ذیربط تشکیل خواهد شد تا در چارچوب قانون برای رفع مشکلات منابع طبیعی در پروژه های مهم و ضروری که به اختیارات خارج از استان نیاز دارد، تصمیم گیری کنند .

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری اضافه کرد: منابع طبیعی برای نسل‌های امروز و آینده است و نباید اجازه دهیم در مکان‌هایی که ضرورتی ندارد حتی یک درخت قطع شود و باید در حفظ سرمایه های کشور کوشا باشیم .

وی در پایان بر ضرورت فعال کردن زراعت چوب در استان نیز تأکید و خاطرنشان کرد: این اقدام علاوه بر زیباسازی سیمای استان به اشتغالزایی، حفظ جنگل و درآمدزایی کمک می‌کند.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید