Iranian Agriculture News Agency

پژوهشگران موفق شدند؛

استفاده از ربات برای اندازه‌گیری عملکرد دقیق میوه در مزرعه

پروژه ای جدید، توسط محققان موسسه مهندسی کشاورزی رژیم صهیونیستی و دانشگاه تل‌آویو توسعه داده شده است که برای شناسایی دقیق تر بازده میوه به کار می‌رود.

استفاده از ربات برای اندازه‌گیری عملکرد دقیق میوه در مزرعه

پروژه ای جدید، توسط محققان موسسه مهندسی کشاورزی رژیم صهیونیستی و دانشگاه تل‌آویو توسعه داده شده است که برای شناسایی دقیق تر بازده میوه به کار می‌رود .

به گزارش ایانا به نقل از وب سایت دیجیتال ترند، در این پروژه از تکنولوژی سونار ١ استفاده می‌شود که موفقیت دیگری در بخش کشاورزی به شمار می‌آید .

محققان به سرپرستی دکتر آویتال بشار، در حال کار بر روی یک سیستم اتوماتیک سونار "AGRYbot" هستند. روباتیک سونار برای ارزیابی عملکرد و وضعیت گیاهان استفاده می‌شود. به طور خلاصه، آن یک ربات نصب شده روی یک سیستم سونار است که قادر به شناسایی مشخصه‌‌های مختلف صوتی از اشیاء بر روی یک قطعه کوچک کشاورزی است .

دکتر بشار، در مورد چگونگی کار این ربات به دیجیتال ترند گفت: "با ارسال امواج صوتی و سپس تجزیه و تحلیل آن ها با استفاده از الگوریتم های هوشمند، قادر به تشخیص تفاوت بین درختان میوه و گلخانه ‌ای، تفاوت بین برگ یک گیاه و میوه ای که دارد، محاسبه دقیق تعداد برگ یک درخت، وزن میوه آن، در محدوده 100 کیلو گرم است . "

وی افزود: "تا پیش از این، کشاورزان این اطلاعات را بر اساس حدس و گمان انجام می دادند، یا با ابزار برآورد که دقیق نبودند، مانند نگاه کردن به یک نمونه کوچک با چشم غیر مسلح . "

این محقق افزود: "دریافتیم که این می تواند تا 50 درصد دچار خطا شود و در مقایسه با آن، این فناوری با دقت بسیار بالا با توجه به وزن و بازده نتیجه را می‌دهد. علاوه بر این، این سیستم می‌تواند مکان دقیق در مورد عملکرد بیشتر یا کمتر را در یک قطعه کشاورزی شناسایی کند، بنابراین این‌ها می‌تواند دلیلی برای بررسی دقیق‌تر پروژه باشد . "

در حال حاضر، تیم بشار، درحال کار روی نمونه اولیه است که قادر به کار در فضای باز و بسته باشد و امیدوارند که یک مدل خطی در ظرف چند سال آینده تولید کنند و در دسترس افراد قرار دهند .

ترجمه: فرحناز سپهری

http://www.digitaltrends.com/cool-tech/sonar-farming-robots/

١ - سونار: تکنیک است که با استفاده از استفاده از انتشار امواج صوتی اشیاء را تشخیص دهد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید