Iranian Agriculture News Agency

مدیر صنایع کشاورزی استان اصفهان خبر داد:

صدور 962 فقره جواز تأسیس واحد های صنایع تبدیلی و تکمیلی در اصفهان

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: تاکنون نسبت به صدور 962 فقره جواز تأسیس در زمینه احداث واحد های صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی با پیش بینی اشتغال 19 هزار و 580 نفر و حجم سرمایه گذاری ثابت دو هزار و 247 میلیون ریال صادر شده است.

صدور 962 فقره جواز تأسیس واحد های صنایع تبدیلی و تکمیلی در اصفهان

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان از صدور 962 فقره جواز تأسیس واحد های صنایع تبدیلی و تکمیلی در این استان خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، منصور قماشی با بیان این مطلب گفت: فرآوری و نگهداری محصولات کشاورزی یکی از فعالیت های مؤثر در بخش کشاورزی به شمار می رود و حمایت از ایجاد و گسترش صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات تولیدی با توجه به فساد پذیری بالای برخی از آن ها، فصلی بودن تولید و غیر قابل مصرف بودن اکثر محصولات بدون فرآوری، از اولویت های مدیریت صنایع کشاورزی سازمان محسوب می شود.

وی افزود: علاوه بر کاهش ضایعات، با جذب مواد خام کشاورزی و انجام فرآوری می توان محصولاتی با ارزش افزوده بیشتر تولید کرد و همچنین زمینه اشتغال بیشتری را نیز فراهم ساخت .

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: تاکنون نسبت به صدور 962 فقره جواز تأسیس در زمینه احداث واحد های صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی با پیش بینی اشتغال 19 هزار و 580 نفر و حجم سرمایه گذاری ثابت دو هزار و 247 میلیون ریال صادر شده است .

قماشی با بیان اینکه تعداد 329 فقره پروانه بهره برداری با میزان اشتغال هفت هزار و 262 نفر و سرمایه ثابت 597 میلیارد ریال صادر شده است که استان اصفهان از نظر تعداد رتبه نخست را در کشور دارد، یادآور شد: در سال جاری نیز تعداد 52 مورد بازدید کارشناسی و بررسی طرح برای صدور جواز تأسیس و تعداد 43 مورد بازدید نیز به منظور صدور پروانه بهره برداری و همچنین تعداد 137 فقره موافقت اولیه اجرای طرح صادر شده است .

وی گفت: با توجه به تصویب نامه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و در راستای اجرای دستور العمل تأمین مالی بنگاه های کوچک و متوسط و طرح های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی 60 درصد به بالا نسبت به اطلاع رسانی به کلیه واحد های تولیدی نیمه فعال، غیر فعال و طرح های نیمه تکمیل با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد به منظور ثبت نام در سامانه بهین یاب، معرفی تعداد 170 طرح واجد شرایط به کمیته بررسی تسهیلات ذیل کارگروه استانی تسهیل و رفع موانع تولید، اخذ مصوبه کارگروه برای تعداد 146 طرح به مبلغ 144 میلیارد ریال (شامل 118 طرح نیمه فعال و غیر فعال و 39 طرح نیمه تکمیل با اعتبار مصوب 403 میلیارد ریال) و جذب مبلغ 208 میلیارد ریال تسهیلات سرمایه ثابت و سرمایه در گردش برای 27 طرح از محل تأمین مالی بنگاه های کوچک و متوسط اقدام شد.

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در پایان خاطرنشان ساخت: دو طرح نیز برای دریافت مبلغ 23 میلیارد ریال تسهیلات سرمایه ثابت از محل کمک های فنی اعتباری سال 94 به بانک عامل معرفی شدند و پیگیر جذب تسهیلات هستند.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید