Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهادکشاورزی شهرستان مرند اعلام کرد:

عملکرد 10 برابری محصولات کشاورزی به روش کشت گلخانه ای

مدیر جهادکشاورزی شهرستان مرند استان آذربایجان شرقی گفت: در تولیدات گلخانه ای بالغ بر 10 برابر نسبت به فضای باز در مصرف آب صرفه جویی می شود که حتی در صورت مدیریت اصولی مسائل فنی و تجهیزات گلخانه صرفه جویی در مصرف آب بسیار بیشتر از این میزان خواهد بود.

عملکرد 10 برابری محصولات کشاورزی به روش کشت گلخانه ای

مدیر جهادکشاورزی شهرستان مرند استان آذربایجان شرقی گفت: عملکرد محصولات کشاورزی به روش گلخانه ای حدود 10 برابر فضای باز است .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، منوچهر رحمانی در بازدید از باغات پسته روستای گزافر و گارگاه صنعتی در حال تأسیس شرکت یاشیل کشت ارس (تولید، بسته بندی انواع گیاهان دارویی ارگانیک) در روستای یالقوز آغاج و گلخانه های شهرستان مرند، ضمن بیان این مطلب افزود: در شرایط کنونی بحران آب که وضعیت منابع آبی هر سال از نظر کمی و کیفی بدتر می شود، احداث گلخانه و توسعه کشت های گلخانه ای یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه امروزه تولید محصولات کشاورزی به روش گلخانه ای مزایای فراوانی دارد، اظهار کرد: تولید محصولات کشاورزی به روش گلخانه ای سبب شده تا احداث گلخانه ها و گسترش تولید محصولات گلخانه ای در اقتصاد مقاومتی مورد تأکید قرار گیرد .

مدیر جهادکشاورزی شهرستان مرند با اشاره به اینکه احداث گلخانه و تولید محصولات مختلف به این روش یکی از گام های اساسی در مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی محسوب می شود، تأکید کرد: در تولیدات گلخانه ای بالغ بر 10 برابر نسبت به فضای باز در مصرف آب صرفه جویی می شود که حتی در صورت مدیریت اصولی مسائل فنی و تجهیزات گلخانه صرفه جویی در مصرف آب بسیار بیشتر از این میزان خواهد بود .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید