Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در گفت‌وگو با ایانا:

اتحادیه کشاورزی فرانسه (AGRIAL) در ایران سرمایه‌گذاری می‌کند+ اعلام مصادیق

اتحادیه کشاورزی فرانسه (AGRIAL) در تولید شیر بز و سیب ارگانیک در ایران سرمایه‌گذاری می‌کند.

اتحادیه کشاورزی فرانسه (AGRIAL) در ایران سرمایه‌گذاری می‌کند+ اعلام مصادیق


اتحادیه کشاورزی فرانسه ( AGRIAL ) در تولید شیر بز و سیب ارگانیک در ایران سرمایه‌گذاری می‌کند.

رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اعلام این خبر گفت: مدیران اتحادیه کشاورزی فرانسه همچنین خواستار سرمایه‌گذاری در تولید سبزیجات ارگانیک شدند و اعلام کردند که حاضر به ایجاد بازار این محصول در کشورهای اتحادیه اروپایی هستند.

حسین صفایی افزود: مذاکراتی نیز درباره انتقال دانش فنی تولید بذر، کود و سم و همچنین تولید نهاده‌ها و محصولات کشاورزی تحت لیسانس فرانسه با نمایندگان این اتحادیه انجام گرفت.

وی خاطرنشان کرد: این جذب سرمایه‌گذاری بر اساس هماهنگی و همکاری مشترک بین اتحادیه تعاونی‌های تولید روستایی با اتحادیه کشاورزی فرانسه ( AGRIAL ) تحت پوشش سازمان مرکزی تعاون روستایی صورت گرفت.

رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در پاسخ به این پرسش که میزان سرمایه‌گذاری چقدر خواهد بود، ادامه داد: مقدار و حجم سرمایه‌گذاری در جلسه بعدی مشخص می‌شود، اما به‌طور قطع این سرمایه‌گذاری در حجم قابل توجهی خواهد بود.

صفایی با تأکید بر ضرورت فراهم‌سازی زمینه‌های تعامل با کشورهای موفق در دانش کشاورزی بیان کرد: با تبادل تجربیات و انتقال دانش فنی به‌ویژه در حوزه محصولات زراعی و دامی، احداث کارخانه‌های فرآورده‌های محصولات کشاورزی و دامی، انتقال دانش فنی تولید محصولات سالم وارگانیک، بسته‌بندی ، بازاریابی وتکمیل چرخه تولید از کشورهای پیشرو در صنعت کشاورزی مانند فرانسه، می‌توان افق روشنی را در مقابل تولیدکنندگان صنعت کشاورزی ایران قرار داد.

وی با بیان اینکه دوسوم فعالیت‌های کشاورزی فرانسه در تعاونی‌ها انجام می‌گیرد، یادآور شد: توانمندی‌ها و ساختار اجرایی شبکه تعاونی‌های روستایی و کشاورزی این فرصت را در اختیار می‌گذارد که سرمایه‌های جذب‌شده را در تولید روستایی و توانمندسازی روستاییان به‌کار گرفته شود.

صفایی در پایان تأکید کرد: با توجه به جایگاه اتحادیه تعاونی‌های تولید روستایی این اتحادیه می‌تواند به مزارع عملیاتی جهت تولید و تکثیر بذور، سم و کود، سیستم کشت نشاء و اجرای برنامه‌های آموزشی تولید محصولات ارگانیک، انتقال و دانش فنی برای همکارهای مشترک تبدیل شود./

G-951005-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید