Iranian Agriculture News Agency

ناصر کشاورز شاعر کتاب‌های کودک و نوجوان در تبریز:

طبیعت جان‌مایه‌ی شعر است/ هر مشکلی داشتید به طبیعت پناه ببرید و با درخت و آسمان صحبت کنید

نویسنده و شاعر کتاب‌های کودک و نوجوان در جمع دانش‌آموزان دبستان پاکدامن تبریز گفت: "طبیعت نقش زیادی در هنرمند شدن افراد دارد."

طبیعت جان‌مایه‌ی شعر است/ هر مشکلی داشتید به طبیعت پناه ببرید و با درخت و آسمان صحبت کنید


نویسنده و شاعر کتاب‌های کودک و نوجوان در جمع دانش‌آموزان دبستان پاکدامن تبریز گفت: "طبیعت نقش زیادی در هنرمند شدن افراد دارد. "

به گزارش ایانا از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ناصر کشاورز که با "کاروان کتاب" به تبریز سفر کرده بود، با بیان این مطلب افزود: "هر مشکلی در زندگی داشتید به طبیعت پناه ببرید و با درخت و آسمان صحبت کنید."

این نویسنده همچنین خاطرنشان کرد: "از کودکی به طبیعت و برف علاقه زیادی داشتم و وقتی به طبیعت می‌رفتم چیزهایی مانند سنگ، صدف، برگ، چوب را برمی‌داشتم و در اتاقکی که داشتم، نگه‌داری می‌کردم. "

کشاورز در ادامه به دانش‌آموزان گفت: "این‌‌ها را دور خودم می‌چیدم و نقاشی می‌کشیدم، کتاب می‌خواندم و ساز می‌زدم."

او در عین حال گفت: "من عاشق فکر کردن هستم و ساعت‌ها به همه چیز فکر می‌کنم. با فکر کردن، مغز در حال پردازش است."

کشاورز با اشاره به این‌که چشم‌هایتان را به رنگ‌ها عادت بدهید، گفت: "نقاشی و بازی کردن با رنگ‌ها و کشف کردن خیلی خوب است. "

این شاعر کتاب‌های درسی، همراه بچه‌ها، شعرهای "سه ستاره در دستم افتاد" و "وقت غروب است" را که در کتاب‌های درسی آنان آمده است، هم‌خوانی کرد.

او در ادامه از کودکان خواست تا اگر شعری را سروده‌اند برای دوستان خود بخوانند و به آنان فرصت داد تا سوال‌‌های خود را درباره‌ی مسایل مختلف بپرسند.

نویسنده کتاب "فرشته‌ای از آسمان" به کودکان گفت: "تاکنون نزدیک به 300 عنوان کتاب نوشته‌ام و اشعار من از 15 سال پیش به کتاب‌های درسی مدارس راه پیدا کرده است."

کشاورز به کودکان علاقه‌مند به نوشتن توصیه کرد: "اگر می‌خواهید نویسنده یا شاعر شوید، به صورت پی‌درپی بنویسید و نوشته‌های خود را خط بزنید و به این شکل تمرین نویسندگی کنید."

او در ادامه نشستی نیز با معلمان این مدرسه داشت و آنان نیز سوال‌ها و دیدگاه های خود را با این نویسنده و شاعر کودک و نوجوان مطرح کردند."

دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی دبستان پاکدامن در گردهم‌آیی "کودک، کتاب، جامعه" میزبان ناصر کشاورز شاعر و نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان بودند./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید