Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دفتر طیور وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با ایانا مطرح کرد:

امکان واگذاری تنظیم بازار به شرکت تعاونی بوقلمون

وزارت جهاد کشاورزی، از امکان واگذاری تمام امور تولید و مدیریت بازار صنعت بوقلمون، به شرکت تعاونی مربوطه خبر داد.

امکان واگذاری تنظیم بازار به شرکت تعاونی بوقلمون


وزارت جهاد کشاورزی، از امکان واگذاری تمام امور تولید و مدیریت بازار صنعت بوقلمون، به شرکت تعاونی مربوطه خبر داد.

مدیرکل دفتر طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم وزارت جهاد کشاورزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اعلام این خبر گفت: آماده‌ایم تا امورات صنعت بوقلمون را به شرکت تعاونی مربوط به این صنعت واگذار کنیم.

حبیب امینی با اشاره به اینکه اکنون چهار یا پنج تعاونی در این صنعت وجود دارد، افزود: در صورت انسجام بیشتر این تعاونی‌ها و یکپارچه شدن نظر آنها در قسمت‌های مختلف تولید، می‌توان مدیریت تولید و تنظیم بازار را همانند اتفاقی که برای مرغ و تخم مرغ افتاد، به بخش خصوصی واگذار کرد.

وی عنوان کرد: تقویت تشکل‌ها، جلوگیری از ایجاد انحصار در تولید و پیگیری مجدانه صادرات محصولات بوقلمون، از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که وزارت جهاد کشاورزی درباره این صنعت دنبال می‌کند.

به گفته مدیرکل دفتر طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم وزارت جهاد کشاورزی، تاکنون از تعاونی‌های مختلف چندین درخواست برای صادرات به کشورهای همسایه شمالی و جنوبی صورت گرفته، اما هنوز انسجام مورد نظر ایجاد نشده و صادرات، آنچنان که باید و شاید شکل رسمی به خود ندیده است.

امینی ادامه داد: با توجه به شکل‌گیری واحدهای مادری در ایران، توانمندی صادرات وجود دارد. ضمن اینکه اکنون ظرفیت مناسبی برای جوجه‌ریزی ایجاد شده و باید برنامه‌ریزی‌ها به این سمت گرایش پیدا کند. البته کشورهای خریدار نیز همانند مرغ، شرایط سختی را برای خرید تعیین می‌کنند که امید می‌رود تولیدکنندگان بتوانند نظرات آنها را تأمین کنند.

وی تأکید کرد: در صورت هماهنگ بودن واحدهای گوشتی و مادری، دستیابی به صادرات، امکان‌پذیر بوده و می‌توان روی آن حساب کرد، اما هنوز برای صادرات اقدام خاصی انجام نشده است./

V-951005-04

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید