Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان لرستان اعلام کرد:

تجهیز 41 هزار و 800 هکتار از اراضی لرستان به سیستم آبیاری تحت فشار

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان لرستان گفت: 41 هزار و 800 هکتار از اراضی آبی استان به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده است که این میزان در مقایسه با 185 هزار از اراضی آبی که به شکل سنتی آبیاری می شود، تقریباً 22 درصد است.

تجهیز 41 هزار و 800 هکتار از اراضی لرستان به سیستم آبیاری تحت فشار

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان لرستان از تجهیز 41 هزار و 800 هکتار از اراضی این استان به سیستم آبیاری تحت فشار خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان لرستان، عبدالرضا بازدار درجلسه ستاد تسهیل استان با اعلام این خبرگفت: تاپایان خرداد96 یک هزار و 400 هکتاراز اراضی دیم شهرستان سلسله به سیستم آبیاری نوین تجهیزخواهد شد.

وی گفت: برای اجرای این طرح اعتباری حدود 18 میلیاردتومان درنظر گرفته شده است که در شرایط فعلی 800 هکتار از آن در قالب طرح آبیاری تحت فشار عملیاتی و در حال اجراست که تا خرداد 96 سعی برآن است تکمیل و به بهره داری برسد .

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان لرستان درخصو ص شبکه فرعی در منطقه کشورزه گفت: 100 هکتار از این اراضی که قبلاً به شکل دیم بود، به سیستم آبیاری نوین تجهیز شد و 100 هکتار دیگری که تعلق به باغات دارد، در اسفند ماه اجرایی خواهد شد. علت تأخیر آن به خاطر شرایط آب و هوا است و در زمان اسنفد ماه که فصل احداث نهال است، شرایط مناسبی برای اجرایی کردن سیستم آبیاری نوین است .

بازدار یادآور شد: منطقه سلسله از نظر اراضی آبی نسبت به اراضی استان شرایط مناسب و بهتری دارد، به طوری که از مجموع 41 هزار هکتار، 16 هزار هکتار آن آبی است؛ به عبارتی 39 درصد اراضی شهرستان سلسله آبی است که از این میزان سه هزار و 500 هکتار آن به سیستم آبیاری نوین تجهیز شده است.

وی در همین زمینه افزود: 41 هزار و 800 هکتار از اراضی استان به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده است که این میزان در مقایسه با 185 هزار از اراضی آبی که به شکل سنتی آبیاری
می شود، تقریباً 22 درصد است.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید