Iranian Agriculture News Agency

حافظی در تذکر به شهردار تهران اعلام کرد:

تخلف محرز در ساخت و ساز در باغ دروس

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه در ساخت و ساز در باغ دروس تخلف محرز رخ داده است، گفت: به شهردار تهران در این خصوص تذکر داده و خواهان رسیدگی به این موضوع هستم.

تخلف محرز در ساخت و ساز در باغ دروس

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه در ساخت و ساز در باغ دروس تخلف محرز رخ داده است، گفت: به شهردار تهران در این خصوص تذکر داده و خواهان رسیدگی به این موضوع هستم.

به گزارش ایانا، رحمت اله حافظی در جلسه امروز شورای شهر تهران با بیان این مطلب افزود: شورای معماری منطقه 3 شهرداری تهران در تصمیم غیرقانونی مجوز ساخت بنا در 40 درصد از مساحت باغ دروس را خلاف ضوابط باغات و طرح تفصیلی شهر تهران صادر کرده، این در حالیست که بر اساس قانون برج باغ ها فقط ساخت 30 درصد از مساحت باغ قانونی است.

وی ادامه داد: طبق آیین نامه قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها هرگونه صدور پروانه ساختمانی منوط به استعلام کمیسیون ماده هفت است. متاسفانه پروانه صادر شده بدون استعلام از کمیسیون مذکور صادر شده و برخلاف ضوابط و مقررات است، شورای معماری منطقه از منظر قانونی نمی تواند این مجوز را صادر کند از این رو شهردار تهران بایستی در این باره ورود جدی داشته باشد.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران همچنین تاکید کرد: با توجه به تخلف صورت گرفته این موضوع را به شهردار تهران تذکر می دهم و انتظار داریم متخلفین به سیستم قضایی معرفی شده و گزارش اقدامات به شورای شهر تهران ارائه شود.

نامه‌های بی جواب شورا به اتوبوسرانی

همچنین محسن سرخو رئیس فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهرتهران پس از استماع گزارش مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی در خصوص وضعیت تعاونی مسکن شرکت واحد گفت:در مورد اتفاقی که برای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی افتاده است دو موضوع مختلف قابل ذکر است. یکی این که آیا تعاونی مسکن شرکت واحد برای خانه دار شدن کارکنان اقداماتی صورت داده است یا خیر؟و یا با توجه به متعدد بودن این پروژه ها و در پی آن متنوع بودن امکاناتی که در اختیار کارگران شرکت واحد قرار گرفته اعتراضات و زمزمه هایی در میان آن‌ها شکل گرفته است و آیا مانند سایر پروژه ها امکانات و تسهیلات به آن ها تعلق گرفته است یا خیر؟

وی ادامه داد: در این مورد شورای شهر کارنامه‌های متعددی را برای مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی و تعاونی مسکن ارسال کرده بود؛ اما متاسفانه همه این نامه ها بی‌جواب مانده است.

رئیس کمیته حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: بلافاصله بعد از ضرب و شتم کارگران شرکت واحد جلساتی داشتیم و این موضوع را بررسی کردیم اگراطلاعات به موقع برای نمایندگان کارگران ارسال شود کارگران نیز هیچ گونه اقدام غیر رسمی انجام نمی دهند.

سرخو با اشاره به تذکر به شهردار تهران درباره ضرب و شتم کارگران شرکت واحد گفت: اگر به یکی از مدیران شهرداری بی احترامی شود، شهردار تهران بلافاصله عکس العمل نشان می دهد کارگران شرکت واحد نیز پرسنل شهرداری هستند شایسته بود پس از اتفاقی که برای آن ها افتاد، حداقل یک مقام مسوول از آن ها دلجویی می کرد.

رئیس فراکسیون کارگری شورا در پایان خاطر نشان کرد: اگر به نامه های شورای اسلامی کار پاسخ داده شده بود، این اتفاق نمی افتاد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید