Iranian Agriculture News Agency

مکانیزاسیون هوایی در کشاورزی رواندا

نظارت مزارع سیب‌زمینی رواندا با پهپاد/ پهپاد زمان برداشت و میزان کمبود ماده مغذی یا بیماری را در محصول تشخیص می‌دهد

هواپیمای بدون سرنشین، که برای مانیتورینگ محصولات کشاورزان سیب زمینی ایرلندی به کار برده شد، به‌تازگی، در استان شمالی رواندا در منطقه Musanze برای سرکشی از مزارع به پرواز درآمد.

نظارت مزارع سیب‌زمینی رواندا با پهپاد/ پهپاد زمان برداشت و میزان کمبود ماده مغذی یا بیماری را در محصول تشخیص می‌دهد


هواپیمای بدون سرنشین، که برای مانیتورینگ محصولات کشاورزان سیب زمینی ایرلندی به کار برده شد، به‌تازگی، در استان شمالی رواندا در منطقه Musanze برای سرکشی از مزارع به پرواز درآمد.

به گزارش ایانا از سایت آفریکن فارمینگ، آژان توسعه بین‌المللی آمریکا ( USAID ) (1) ، از طریق پروژه ( PSDAG ) (2) ، با AgriLift (3) برای طرح آزمایشی نظارت محصول مبتنی بر هواپیماهای بدون سرنشین، همکاری می‌‌کند.

قرار است این طرح برای دو هزار کشاورز سیب زمینی کار از 20 تعاونی سیب زمینی فدراسیون تعاونی Imbaraga واقع در مناطق Nyabihu ، Musanze و Burera به کار گرفته شود.

هواپیماهای بدون سرنشین تصاویر را از کشت محصولات در فواصل مشخص می‌گیرد. تصاویر با یک مدل کامپیوتر منبع باز ( open-source computer model ) در مورد رشد گیاه که به طور ویژه، برای مزارع سیب زمینی توسعه داده شده، آنالیز می‌شود.

فناوری هواپیماهای بدون سرنشین ‌می‌تواند میزان رسیده شدن و آماده شدن محصول برای برداشت سیب زمینی کشاورزان و همچنین میزان کمبود ماده‌ی مغذی و یا بیماری را شناسایی کنند.

هدف AgriLift ، با استفاده از "چشم در آسمان" برای فراهم کردن اطلاعات سریع درباره محصولات برای کشاورزان و کسب و کار کشاورزی خواهد بود که به آن ها امکان می‌دهد با اندازه گیری درست به صورت سریع اقدامات اصلاحی را انجام دهند.

در آغاز فصل کشت سپتامبر تا نوامبر، AgriLift ، نخستین پرواز آزمایشی هواپیماهای بدون سرنشین خود را در Musanze انجام داده و تا به حال، 242 قطعه از زمین های کشاورزی در چهار تعاونی برای این فن‌آوری ثبت شده است.

در مراسم راه‌اندازی، Marcia Musisi-Nkambwe ، مسئول مذاکرات در USAID گفت: "امیدواریم که فناوری نظارت هوایی به طور مستقیم به افزایش درآمد کشاورزان رواندا در مقیاس کوچک بینجامد و USAID مفتخر است که شریک این موفقیت به شمار می‌رود."

مقامات اشاره می‌کنند که داده‌های مربوط به سیب زمینی ایرلندی در زمان واقعی ، یک ابزار تحلیلی قدرتمند برای خریداران بخش خصوصی، فروشندگان تجهیزات کشاورزی و ارائه دهندگان خدمات مالی است.

مت گانتز، مدیر عامل AgriLift گفت: "فناوری جدید می تواند ابزاری برای کشاورزان باشد که می‌تواند برای درک بهتر چالش هایی که با آن روبه رو هستند، مورد استفاده قرار گیرد."

وی افزود: "گام نخست نشان از ارزش و اطمینان این تکنولوژی دارد که می‌تواند برای کشاورزان و انجمن‌ها و تعاونی‌های کشاورزی سودمند باشد."

گانتز یادآور شد که در درجه نخست اقتصاد کشاورزی همراه با افزایش بازده می تواند هم برای کشاورزان و هم برای اقتصاد مفید باشد./


ترجمه: فرحناز سپهری


پی‌نوشت:

1- US Agency for International Development.

2- private sector driven agricultural growth project

3- AgriLift : یک شرکت فناوری اطلاعات در رواندا است که تکنیک های نظارت پیشرفته و مقرون به صرفه در زمینه رشد محصول، شناسایی مشکل، و شرایط عمومی زراعی را برای کشاورزان فراهم می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید