Iranian Agriculture News Agency

معصومه ابتکار:

موظف به حمایت از حافظان طبیعت هستیم

رییس سازمان محیط زیست گفت: معتقدیم در صورتی‌که فردی محیط‌بان هم نباشد اما در راه دفاع و حفظ محیط زیست و طبیعت کشور دچار آسیب شود، ما موظف به حمایت از این فرد هستیم.

موظف به حمایت از حافظان طبیعت هستیم


رییس سازمان محیط زیست گفت: معتقدیم در صورتی‌که فردی محیط‌بان هم نباشد اما در راه دفاع و حفظ محیط زیست و طبیعت کشور دچار آسیب شود، ما موظف به حمایت از این فرد هستیم.

به گزارش ایانا از پایگاه اطلاع‌رسانی محیط زیست، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست جلسه مسئولان امور ایثارگران سازمان حفاظت محیط زیست سراسر کشور بیان کرد: با کمال افتخار همه جا اعلام می کنیم که از جمله دستگاه‌هایی هستیم که بیشترین درصد اشتغال ایثارگران را داریم و معتقدیم که حتما این مسئله می‌تواند به تسهیل امور و ارتقاء وضعیت سازمانی کمک کند.

ویاشاره‌ای هم به تلاش‌ها، از خودگذشتگی‌ها و ایثارهای صورت گرفته در دوران‌های مختلف توسط شاغلان نیروهای مسلح، نیروی انتظامی و محیط بانان داشت.

این مقام مسئول افزود: همکاری بنیاد شهید در ثبت عنوان شهید برای سه محیط بان اخیر سازمان حفاظت محیط زیست در فارس و هرمزگان و ارائه خدمات به خانواده‌های آن ها قابل تقدیر است و امیدواریم این همکاری‌ها در مورد سایر محیط‌بانان فداکار طی سال‌های گذشته نیز ادامه داشته باشد.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر دشواری‌های شغل محیط بانی، عنوان کرد: محیط بانان خط مقدم دفاع از محیط زیست هستند و افرادی که این شغل را انتخاب می‌کنند تا از طبیعت ایران محافظت کنند با علم به آسیب‌ها و تهدیدهای این شغل، دست به انتخاب زده‌اند و در واقع برای حفظ محیط زیست و طبیعت ایران ایثارگری می‌کنند و ما نیز موظف به صیانت از آن‌ها هستیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به برخی اقدام‌های انجام شده برای ارتقاء جایگاه مادی و معنوی محیط بانان، گفت: یکی از اقدام‌های مهم لایحه حمایت از محیط بانان است که امیدواریم به تصویب و ابلاغ آن شاهد اتفاق های مثبتی در این حوزه باشیم.

وی ادامه داد: در صورتی‌که حادثه‌ای برای محیط بانان رخ دهد سازمان حفاظت محیط زیست موظف است در مراحل درمان و پیگیری امور مربوطه و حمایت از خانواده‌های محیط بانان همه تلاش خود را داشته باشد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اقدام سرباز پادگان عجب شیر که برای نجات یک سگ، پای خود را از دست داد، گفت: وظیفه داریم تلاش کنیم آسیب وارده به این سرباز وطن به حداقل برسد تا گمان نکند که در دفاع از طبیعت گامی برداشت و دچار آسیب شد اما با بی‌توجهی مواجه شد و تنها ماند./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید