Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از شرکت گیاهان دارویی سبززندگی در استان البرز تأکید کرد:

ضرورت توسعه صنایع فرآوری و بازرگانی محصولات زنجیره گیاهان دارویی

وزیر جهاد کشاورزی گفت: توسعه فرآوری و بازرگانی گیاهان دارویی، فرصت اشتغال، کسب و کار و ارزش افزوده بیشتری برای بهره برداران ایجاد می کند و این گیاهان در ارزآوری نسبت سایر محصولات کشاورزی برتری دارد.

ضرورت توسعه صنایع فرآوری و بازرگانی محصولات زنجیره گیاهان دارویی

وزیر جهاد کشاورزی بر ضرورت توسعه صنایع فرآوری و بازرگانی محصولات زنجیره گیاهان دارویی تأکید کرد.

به گزارش ایانا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی در جریان بازدید امروز خود از شرکت گیاهان دارویی سبززندگی در استان البرز با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد کشور در گیاهان دارویی و اقبال عمومی و جهانی به این محصولات،تصریح کرد: بهره گیری از ظرفیت های گیاهان دارویی برای اشتغال زایی،تولید ثروت و ارزآوری از طرح های مصوب وزارت جهاد کشاورزی اقتصاد مقاومتی است .

وی با بیان این که از حدود چهار هزار هکتار رویشگاه سرخدار در جهان، 700 هکتار آن در ایران قرار دارد گفت: این موضوع نشان دهنده یکی از ویژگی های ممتاز کشور در گیاهان دارویی است .

حجتی،تحریک و افزایش تقاضا و فرآوری دانش بنیان تولیدات گیاهان دارویی را موتور محرکه زنجیره گیاهان دارویی عنوان کرد و افزود: در صورت ایجاد تقاضا،تولید به سرعت سازوکار و ساختار متناسب با تقاضا را پیدا می کند و این زنجیره به جریان می افتد .

وزیر جهاد کشاورزی تأکید کرد: باید تقاضای سنتی و مبتنی بر خام فروشی را به تقاضای تجاری و محصولات فراوری شده با ارزش افزوده بالا تبدیل کنیم .

وی تصریح کرد: تولید بعضی از گیاهان دارویی می تواند تا 10 برابر درآمد کشاورزان را افزایش و مصرف آب را در مقایسه با محصولات زراعی تا یک سوم کاهش دهد .

وزیر جهاد کشاورزی بر ضرورت توسعه صنایع فرآوری، بسته بندی و بازرگانی محصولات زنجیره گیاهان دارویی تأکید کرد و اظهارداشت: توسعه فرآوری و بازرگانی گیاهان دارویی، فرصت اشتغال، کسب و کار و ارزش افزوده بیشتری برای بهره برداران ایجاد می کند و این گیاهان در ارزآوری نسبت سایر محصولات کشاورزی برتری دارد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید