Iranian Agriculture News Agency

آغاز صادرات ۳ میلیون تن گندم و آرد از فردا

ایسنا: معاون وزیر جهاد کشاورزی از مصوبه ستاد تنظیم بازار برای صادرات سه میلیون تنی گندم، آرد و مشتقات آن تا پایان امسال خبر داد و گفت: با توجه به متوسط قیمت ۲۰۰ دلاری هر تن گندم اگر بتوانیم این میزان صادرات را تا پایان سال انجام دهیم، درآمد ۶۰۰ میلیون دلاری از این محل نصیب کشور خواهد شد.

علی قنبری مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی اظهار کرد: براساس مصوبه اخیر ستاد تنظیم بازار مقرر شد تا سه میلیون تن گندم مازاد معمولی، دوروم، آرد و مشتقات آن تا پایان امسال با اولویت قرار گرفتن عرضه در بورس و مزایده بین‌المللی صادر شود.

وی افزود: برای گندم دوروم کشورهایی مانند ترکیه و ایتالیا مشتری آن هستند و گندم معمولی و آرد را می‌توانیم به کشورهای منطقه و همسایه صادر کنیم و با توجه به مازاد بیش از سه میلیون تن گندم، صادرات آن می‌تواند به نفع تولید ملی و اقتصاد ملی باشد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: گندم تولید شده ایرانی از نظر کیفیت در سطح مناسبی قرار دارد و همین عامل شرایط مساعدی برای صادرات آن فراهم کرده است که اگر بتوانیم سه میلیون صادرات را انجام دهیم، رکورد بی‌سابقه‌ای را به نام ایران در جهان در زمینه افزایش تولید و صادرات گندم به ثبت رسانده‌ایم.

قنبری گفت: پیش از این نیز در حدود ۱۰ سال گذشته کمتر از یک میلیون تن گندم مازاد صادر شد؛ اما صادرات سه میلیون تن مازاد تاکنون در ایران سابقه نداشته است و ایران با این صادرات در جمع صادرکنندگان گندم قرار خواهد گرفت و جایگاه ویژه‌ای در این زمینه به دست خواهد آورد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید