Iranian Agriculture News Agency

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان مرکزی در گفت‌وگو با ایانا اعلام کرد:

طرح‌های آب و خاک استان مرکزی در انتظار پرداخت اعتبارات مصوب

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: امسال اعتبار مصوب برای اجرای آبیاری تحت فشار در استان 44 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که تاکنون از این رقم، تنها 11 میلیارد تومان پرداخت شده و برای اجرای تعهدات مورد نظر همچنان در انتظار دریافت بودجه مصوب هستیم.

طرح‌های آب و خاک استان مرکزی در انتظار پرداخت اعتبارات مصوب

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در گفت‌وگو با ایانا گفت: طرح‌های آب و خاک استان مرکزی در انتظار پرداخت اعتبارات مصوب است.

اکبر خسروی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اعلام این خبر گفت: از 162 هکتار اراضی مستعد اجرای آبیاری نوین در استان، تاکنون 57 هزار هکتار از اراضی مجهز به آبیاری تحت فشار شده و تحویل کشاورزان قرار گرفته است.

وی افزود: امسال قرار است هفت‌هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان مرکزی تحت پوشش آبیاری نوین قرار گیرد که تاکنون یک‌هزار و 100 هکتار آن به مورد اجرا درآمده است.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با اشاره به شیوه‌های آبیاری مورد استفاده در اراضی کشاورزی استان بیان کرد: 70 درصد شیوه آبیاری اراضی استان به‌صورت قطره‌ای صورت می‌گیرد و مابقی با استفاده از ماشین‌های آبیاری همچون سنترپیوت آبیاری می‌شود.

وی گفت: امسال اعتبار مصوب برای اجرای آبیاری تحت فشار در استان 44 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که تاکنون از این رقم، تنها 11 میلیارد تومان پرداخت شده و برای اجرای تعهدات مورد نظر همچنان در انتظار دریافت بودجه مصوب هستیم.

خسروی تأکید کرد: 900 میلیون تومان اعتبار برای احیا و مرمت 70 رشته قنات در استان تصویب شده است که در حال انجام آنها هستیم.

به گفته وی، چون اعتباری برای اجرای طرح‌های تجهیز و نوسازی در استان مرکزی پیش‌بینی و ابلاغ نشده است، از این رو هیچ فعالیتی در این زمینه صورت نمی‌گیرد.

A-951008-01


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید