Iranian Agriculture News Agency

روح پدر عیسی کلانتری شادمان شد:

بی‌سابقه‌ترین همدردی با یک چهره کشاورزی + 42 عکس برگزیده

اطراف مسجد نور میدان فاطمی پرازدحام بود دیشب... نه از برای ترافیک‌های روزمره، بلکه هجوم خیل گسترده هزاران فعال سیاسی، ورزشی و اقتصادی که ارادت ویژه‌ای داشتند و دارند به عیسی کلانتری که این روزها در داغ رحلت پدر به سوگ نشسته است، اما این مراسم ختم فقط یک آیین گرامیداشت به روال معمول بیشتر مراسم مشابه برای درگذشتگان نبود؛ بلکه در آیین‌های ختم دست کم برای یک چهره اقتصادی، چنین جمعیت پرشماری در یک ساعت و نیم مراسم ختم که به‌دلیل تداوم مراجعات نیم ساعت هم بیشتر تمدید شد، گردهم نیامده بودند...

بی‌سابقه‌ترین همدردی با یک چهره کشاورزی + 42 عکس برگزیده


خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) - علیرضا صفاخو:

اطراف مسجد نور میدان فاطمی پرازدحام بود دیشب... نه از برای ترافیک‌های روزمره، بلکه هجوم خیل گسترده هزاران فعال سیاسی، ورزشی و اقتصادی که ارادت ویژه‌ای داشتند و دارند به عیسی کلانتری که این روزها در داغ رحلت پدر به سوگ نشسته است، اما این مراسم ختم فقط یک آیین گرامیداشت به روال معمول بیشتر مراسم مشابه برای درگذشتگان نبود؛ بلکه در یک آیین ختم دست کم برای یک چهره اقتصادی، چنین جمعیت پرشماری در یک ساعت و نیم مراسم ختم گردهم نیامده بودند. بارها و بارها از دقیقه یک آغاز مراسم، فوج فوج جمعیت به داخل مسجد می‌آمدند و بعد از چند دقیقه تأ‌مل و نثار فاتحه‌ای برای آمرزش روح زنده یاد محمدحسین کلانتری؛ با تسلی خاطردادن به عیسی کلانتری و برادرش، مسجد را برای فراهم شدن امکان حضور جمعیت منتظر در صف سرسرای ورودی مسجد و حتی بیرون مسجد، ترک می‌کردند. از محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و تیم کامل معاونان او گرفته تا مقام‌های ارشد سیاسی و اقتصادی بخش‌های خصوصی و دولتی که نمی‌توانستند به صرف ارسال پیامک تسلیت بسنده کنند. در واقع شاید به جرأت بتوان گفت حضور هزاران مرد و زن در مراسم ختم زنده یاد پدر دبیرکل خانه کشاورز -که اعضای شورای مرکزی بزرگ‌ترین تشکل سیاسی و کشاورزی کشور در جایگاه صاحبان عزا، در راهروی ورودی مسجد صف کشیده بودند و او را تنها نگذاشته بودند- به‌شدت خیره کننده و غافلگیرانه می‌نمود. در عین این که حال و هوای عزا، حس و حال دیگری هم داشت و آن احترامی بود که بزرگان سیاست و کیاست برای دبیرکل بزرگ‌ترین تشکل کشاورزی کشور قائل شدند. احترامی که از پیام‌های تسلیت دفتر مقام معظم رهبری، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس جمهوری دوران اصلاحات گرفته تا حضور چهره‌هایی شناخته شده از اقشار مختلف که در گزارش تصویری مبسوط خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) مشهود است، هویداست.

البته به‌دلیل حضور زودهنگام و اول وقت محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، عبدالمهدی بخشنده، معاون برنامه‌ریزی و مهرفرد، قائم‌مقام بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی و... در یک ربع آغازین مراسم و تاخیر ناشی از ترافیک شدید منطقه برای عکس‌برداری ایانا، تصویربرداری کامل نشد، اما دیدن تصاویر این مراسم ختم که به جرأت می‌توان آن را بی‌سابقه‌ترین مراسم ختم یک چهره اقتصادی در جمهوری اسلامی دانست، خالی از لطف نیست.
















































S-951009-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید