Iranian Agriculture News Agency

استراتژی کشاورزی انگلستان برای چشم‌انداز سه سال آینده

چهار محور برای استراتژی کشاورزی سه سال آینده انگلیس/ رشد و رقابت، نوآوری، اعتماد، صادرات و شناسایی افق آینده/ استراتژی‌ای برای تولید غذای جهان و بهبود صنعت کشاورزی

هیأت امنا مرکز کشاورزی و توسعه باغبانی علمی (AHDB (Agriculture and Horticulture Development Board در حال بررسی روی چالش‌های کلیدی برای حمایت بهتر از کشاورزان، تولید کنندگان و کسانی است که در بخش فرآوری همچنان برای به حداکثر رساندن ارزش پول مربوط به مالیات برای ترسیم چشم‌انداز سه سال آینده بخش کشاورزی فعالیت بکنند.

چهار محور برای استراتژی کشاورزی سه سال آینده انگلیس/ رشد و رقابت، نوآوری، اعتماد، صادرات و شناسایی افق آینده/ استراتژی‌ای برای تولید غذای جهان و بهبود صنعت کشاورزی


تام هیند - مشاور ارشد مرکز استراتژیک AHDB انگلیس

هیأت امنا مرکز کشاورزی و توسعه باغبانی علمی AHDB ( Agriculture and Horticulture Development Board ) (1) در حال بررسی روی چالش‌های کلیدی برای حمایت بهتر از کشاورزان، تولید کنندگان و کسانی است که در بخش فرآوری همچنان برای به حداکثر رساندن ارزش پول مربوط به مالیات برای ترسیم چشم‌انداز سه سال آینده بخش کشاورزی فعالیت بکنند.

به گزارش ایانا از وب‌سایت The Scottish Farmer ، برای انجام این کار یک سال پیش، یک‌سری نشست‌ها در سراسر اسکاتلند برای دریافت باز خوردها و درخواست‌های مردم درباره AHDB برگزار شد که می‌تواند برای در نظر گرفتن اولویت‌های استراتژی مفید باشند. پاسخ‌هایی که دریافت شد هم موارد منفی هم مثبت از عملکرد AHDB را دربر داشت.

این اطلاعات می‌تواند به استراتژی سه سال آینده این نهاد کمک کند. نهاد یادشده اهداف بلندپروازانه‌ای برای صنعت دارد و در نظر دارد با ایجاد یک استراتژی در بخش کسب و کار به موفقیت در جهان دست یابد.

استراتژی‌ای که ما تدوین کرده‌ایم چشم‌انداز تولید غذای جهان و بهبود صنعت کشاورزی با استفاده از رقابت‌پذیری و به بهترین شیوه را ایجاد خواهد کرد. همچنین ما نیاز به همکاری با صنعت و کار دقیق‌تر داریم که تأثیر مستقیم روی مزرعه یا روی زنجیره تأمین دارد.

ما چهار اولویت داریم: اولویت نخست روی رشد و رقابتی کردن بیشتر و انعطاف‌پذیری کشاورزی بریتانیا کار می‌شود که بخشی از آن مقایسه عملکرد کشاورزی در برابر بهترین نمونه‌ها به‌ویژه در نقاط دیگر اروپا خواهد بود. این در حالی است که ما نمی‌توانیم خودمان را از رقابت‌های جهانی و اروپایی جدا کنیم، چراکه ما با دانستن عملکرد تولیدکنندگان در انگلستان و اسکاتلند می‌توانیم به بهبود عملکرد دست یابیم.

کشورهایی مانند روسیه، امریکا و آلمان تولیدکنندگان فعال در بخش هایی مانند گندم و جو هستند و در حالی که شرایط آن کشورها بسیار متفاوت برای پرورش این محصولات در اسکاتلند است؛ بنابراین باید مقایسه عمیق‌تر و دقیق‌تری انجام شود.

ما همچنین روی زنجیره عرضه سراسری برای درک بهتر کشاورزان از نیازهای مشتریان خود تمرکز خواهیم داشت؛ به‌عنوان مثال در بخش تهیه مالت جو، تولیدکنندگان اسکاتلند باید روی بخش تقطیر دقیق‌تر عمل کنند.

اولویت دوم، سرعت بخشیدن به نوآوری و رشد بهره‌وری از طریق تحقیقات و توسعه ( R&D ) و تبادل دانش خواهد بود. این از مسائل مهم است، در حالی که رشد بهره‌وری کشاورزی بریتانیا به‌گونه‌ای قابل توجه از بسیاری از رقبای اصلی‌اش کندتر است.

دارا بودن یک سیستم نوآوری مؤثر و بهره‌برداری از مهارت‌های لازم برای بهبود بهره‌وری در کشاورزی حیاتی است؛ بنابراین استراتژی AHDB با تغییر روند از حامی مالی صرف تحقیقات به‌عنوان تأثیرگذار روی منابع دیگر برای به حداکثر رساندن سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه به نفع کشاورزان و تولیدکنندگان بریتانیا خواهد بود.

ما همچنان با مؤسسه‌های تحقیقاتی در سراسر انگلستان برای توسعه و درک نهاد یادشده در حوزه‌های کلیدی مانند بهداشت، بهره‌وری و فناوری‌های جدید ادامه خواهیم داد. در بخش سیب‌زمینی ما یک همکاری بسیار قوی با مؤسسه هاتن جیمز " James Hutton Institute " داریم که بودجه شماری از پروژه‌های این نهاد در حوزه بیماری، آفات و مدیریت خاک را تأمین می‌کند. ما به حفظ و تقویت این همکاری و همچنین با نهادهای دیگر اسکاتلندی مانند SRUC (2) و دانشگاه ادینبورگ ادامه می‌دهیم.

برخی از این مؤسسه‌ها به‌تازگی با کسب و کار و مراکز جدید نوآوری " AgriTech Innovation Centres " با هدف متحول‌سازی فعالیت‌های کشاورزی در انگلستان همکاری دارند. ما می‌خواهیم به تغییر روند AHDB به‌عنوان سازمان تبادل دانش اقدام کنیم. در نظر داریم همکاری نزدیک‌تری با سازمان‌هایی همچون SRUC و کارشناسان کشاورزی بخش خصوصی داشته باشیم.

ما همچنین در نظر داریم تا روی پروژه‌های کشاورزی و کشاورزان سرمایه‌گذاری کنیم. همچنین برنامه نظارتی کشاورزی ما همراه با سیستم مدیریت کیفیت در اسکاتلند انجام می‌شود.

درک صنعت و ایجاد اعتماد در مصرف‌کنندگان برای آنچه می‌خرند، اولویت سوم ما است. برای انجام این کار از شماری روش‌ها مانند تجزیه و تحلیل در مورد اولویت‌های مصرف‌کننده استفاده کرده تا اطلاعات و شواهدی برای ارایه به صنعت فراهم شود.

یکی دیگر از مسائل کلیدی برای اسکاتلند صادرات خواهد بود. ما در حال حاضر بخش صادرات پررونق برای تخم سیب‌زمینی داریم، با این حال ما در حال حاضر نه‌تنها نیاز به بازارهای جدید داریم، بلکه باید روی افزایش تجارت در بازار موجود هم کار کنیم؛ به‌عنوان اسکاتلند سالانه 50 میلیون پوند به کنیا صادرات بذر دارد.

تلاش‌های ما در بخش لبنی نیز توسعه داده شود، بیش از این می‌توانیم بازار محصولات لبنی ما در خارج از کشور توسعه دهیم. با همکاری نزدیک با سازمان‌هایی مانند لبنیات انگلستان و بخش هدف فرآوری ازجمله کانادا، ایالات متحده آمریکا و چین فرصت بازار گسترده محصول و سرمایه‌گذاری داخلی در اختیار می‌گذارد.

در نهایت، هدف ما ارائه ایده و شناسایی افق آینده است. این شامل شناسایی راه حل برای چالش‌های عمده‌ای است که بخش‌های ما روبه‌رو هستند. Brexit (برگزیت: خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) یکی از چالش‌ها است. یکی دیگر از نگرانی‌ها نوسانات است. کشاورزان با هزینه‌های در نوسان و متفاوت در نهاده‌ها روبه‌رو هستند./


ترجمه: فرحناز سپهری


منبع: thescottishfarmer


پی‌نوشت:

1- ازجمله فعالیت‌ها کمک به کشاورزان، تولیدکنندگان و صنعت برای دستیابی به موفقیت در جهان است. با تجهیز صنعت به دانش عملی که آنها بتوانند برای تصمیم‌گیری بهتر و بهبود عملکردشان اقدام کنند.

2- یک مؤسسه آموزش عالی است که ترکیبی از آموزش، مشاوره و پژوهش در اسکاتلند است و روی بخش کشاورزی متمرکز است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید