Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس خبر داد:

تولید 10 هزار و 500 تن گیاهان دارویی در اراضی فارس/ جشنواره ملی و مردمی گل محمدی در داراب برگزار می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: با توجه به سطح زیر کشت، ارگانیک بودن و پهنه‌های گل محمدی در این استان در پی راه‌اندازی زنجیره تولید این محصول در استان فارس هستیم که با راه‌اندازی این زنجیره مشکل بازار در زمینه تولید این محصول نیز برطرف خواهد شد.

تولید 10 هزار و 500 تن گیاهان دارویی در اراضی فارس/ جشنواره ملی و مردمی گل محمدی در داراب برگزار می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از تولید 10 هزار و 500 تن گیاهان دارویی دراراضی این استان خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، محمد مهدی قاسمی در بیستمین جلسه ستاد گیاهان دارویی استان با بیان این مطلب گفت: این استان در جهت تغییر الگوی کشت و مصرف بهینه آب کشت گیاهان دارویی را جزو اولویت های خود قرار داده است، به نحوی که فارس دارای چهار هزار و 500 هکتار سطح زیر کشت گیاهان دارویی است که از این سطح بیش از 10 هزار و 500 تن گیاهان دارویی در اراضی زراعی تولید می شود.

وی افزود: در زمینه تنوع تولید گونه های گیاهان دارویی استان فارس مقام نخست کشوری را در اختیار دارد و بیش از 300 گونه انحصاری گیاهان دارویی در استان فارس کشت شده است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: با توجه به سطح زیر کشت، ارگانیک بودن و پهنه های گل محمدی در این استان در پی راه اندازی زنجیره تولید این محصول در استان فارس هستیم که با راه اندازی این زنجیره مشکل بازار در زمینه تولید این محصول نیز برطرف خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس بیان داشت: با توجه به اینکه بزرگترین پهنه ارگانیک دیم گل محمدی دنیا در داراب واقع شده است، اظهار کرد: براین اساس بایستی در صدد برگزاری جشنواره ملی و مردمی گل محمدی در این شهرستان باشیم.

گفتنی است بیستمین جلسه ستاد گیاهان دارویی استان فارس با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس، مشاور معاون وزیر در امور بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی، فرماندار شهرستان داراب برگزار شد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید