Iranian Agriculture News Agency

حجم بارش‌های کشور 51 میلیمتر شد/ کاهش 51 درصدی نسبت به پارسال

شرکت مدیریت منابع آب ایران اعلام کرد: حجم ریزش‌های جوی از آغاز مهرماه امسال تا امروز (شنبه) به 51 میلیمتر رسید.

به‌گزارش ایرنا از وزارت نیرو بر اساس آخرین آمار ارایه شده شرکت مدیریت منابع آب ایران، این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت با 71 میلیمتر، 28 درصد کاهش و در همسنجی با دوره مشابه سال آبی گذشته با 104 میلیمتر، 51 درصد افت نشان می‌دهد.
بر پایه این گزارش، بیشترین بارش در 6 حوضه آبریز اصلی کشور مربوط به حوضه آبریز دریای خزر با 143 میلیمتر بارش بود که در همسنجی با سال آبی گذشته 27 درصد و در مقایسه با متوسط 48 ساله یک درصد کاهش یافت.
کمترین میزان بارش نیز در حوضه‌های ششگانه اصلی کشور در حوضه آبریز مرزی شرق با یک میلیمتر بارش ثبت شد که در مقایسه با سال آبی گذشته 96 درصد و در مقایسه با متوسط 48 ساله، 95 درصد کاهش نشان داد.
بیشترین میزان بارش‌ها در ایستگاه «دیناسرا» استان مازندران با 766 میلیمتر و کمترین میزان بارش‌ها در ایستگاه‌های چابهار و «هوشک» سروان در سیستان و بلوچستان و «جنت آباد جنگل» در خراسان رضوی با صفر میلیمتر به ثبت رسید.
حجم بارش ها از آغاز سال آبی 96- 1395 تا پایان دیروز 84 میلیارد و 49 میلیون مترمکعب بود.
به گزارش ایرنا، وزارت نیرو حجم بارش‌های کشور از آغاز سال آبی 96- 1395 تا شنبه گذشته (چهارم دی‌ماه) را 40 میلیمتر اعلام کرده بود.
چندی پیش «ستار محمودی» قائم مقام وزیر نیرو، گفت: پیش بینی ها حاکی از در پیش بودن سال دشوار آبی در سال آینده است و باید سطح آمادگی خود را برای ارایه خدمات افزایش دهیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید