Iranian Agriculture News Agency

ایانا بررسی می‌کند:

تفاوت‌های انتخاب کشاورزان نمونه امسال نسبت به سال گذشته/ 21 تولیدکننده اضافه شدند

آمارهای موجود نشان از تفاوت‌های اساسی در انتخاب کشاورزان نمونه امسال نسبت به پارسال دارد.

تفاوت‌های انتخاب کشاورزان نمونه امسال نسبت به سال گذشته/ 21 تولیدکننده اضافه شدند


آمارهای موجود نشان از تفاوت‌های اساسی در انتخاب کشاورزان نمونه امسال نسبت به پارسال دارد.

به گزارش خبرنگار ایانا، فردا دوشنبه مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما شاهد حضور کشاورزانی خواهد بود که یک سر و گردن از دیگر همکاران خود بالاتر ایستاده‌اند. آنها با روش‌های نوین مدیریتی و علمی توانسته‌اند منحنی تولید را جابه‌جا کرده و عملکرد در واحد سطح را به نقطه‌ای بالاتر ارتقا دهند. امسال انتخاب این کشاورزان که تمام‌شان حرف‌های زیادی برای گفتن دارند، در مقایسه با سال قبل، تفاوت‌های قابل تاملی دارد. سوای دخیل بودن اقلیم در نحوه داوری و جدا کردن مناطق بر اساس بارش‌های کمتر و بیشتر از 400 میلی‌متر که دیروز در نشست خبری رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی نیز مطرح شد، اقدامات دیگری نیز در این میان به اجرا درآمده تا رنگ این انتخاب را نسبت به انتخاب‌های سال 94 به رنگ قابل اعتمادتری تبدیل کند.

بنابراین گزارش، اگرچه سال 94 تعداد منتخبان به 81 نفر رسید، اما افزایش 21 نفری این تعداد در سال 95 نشان از ارتقای همین میزان رشته در زیرمجموعه‌های کشاورزی دارد. به علاوه، چیزی که در سال گذشته ماهیتی نداشت، انتخاب پژوهشگران و فناوران مرتبط با کشاورزی است که امسال، ماهیت وجودی خود را با انتخاب 11 پژوهشگر - فناور، سه شرکت دانش‌بنیان و دو مؤسسه اثبات کرده است. ارتقای 155 عددی تعداد پرسشنامه‌های دریافت شده از استان‌ها و اضافه شدن شش استان دیگر به جمع واجدان کشاورزان نمونه، از دیگر مزیت‌هایی است که فرایند انتخاب امسال را نسبت به سال گذشته، متمایز می‌کند.

کار کارشناسی مسئولان که به بیش از 1600 ساعت می‌رسد، فرایند انتخاب نمونه‌ها را در مسیری هدایت کرد که نوع و محتوای پرسشنامه‌های ارزیابی عملکرد رشته‌ها هم به‌صورت کاغذای و هم رایانه‌ای اتفاق افتاد؛ در حالی که سال گذشته خبری از رایانه نبود. البته سایت را نیز باید به نحوه اطلاع‌رسانی اضافه کرد که در کنار نامه رسمی، اعتبار بیشتری به جایگاه انتخاب بخشیده است./

V-951012-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید